STORY2

۷.۵

۵

۷.۵

۵

۱.۹۲۱E+02

۱.۹۲۱E+02

۷.۴۲۷E+03

STORY1

۷.۵

۵

۷.۵

۵

۱.۹۵۱E+02

۱.۹۵۱E+02

۷.۵۳۳E+03

مطابق شکل (۴-۲)، ماتریس­های مشخصه این سازه با دقت بالایی شناسایی شده است و مطابق انتظار ماتریس میرایی حساسیت بیشتری به نوفه نشان داده است. همانند حالت دو بعدی با افزایش میزان نوفه (حالت نوفه ۱۰%)، افزایش نقاط فرکانسی مؤثر با افزایش خطای شناسایی ماتریس­های مشخصه همراه بوده است، از این رو حد بالایی بازه فرکانسی مورد استفاده اهمیت بیشتری پیدا می­ کند. نتایج شناسایی فرکانس­ها و شکل­های مودی سازه ۳ طبقه منظم در شکل (۴-۳) و (۴-۴) نشان داده شده است.
حساسیت روش شناسایی به میزان نوفه در شناسایی فرکانس­های سازه ۳ طبقه منظم با بهره گرفتن از مقدار دقیق پاسخ­های فرکانسی
حساسیت روش شناسایی به میزان نوفه در شناسایی شکل­های مودی سازه ۳ طبقه منظم با بهره گرفتن از مقدار دقیق پاسخ­های فرکانسی
تمامی فرکانس­های مودی این سازه در محدوده فرکانسی مورد استفاده (۱-۱۰ هرتز) قرار داشته است، بنابراین نتایج شناسایی فرکانس­های مودی با دقت بالایی همراه بوده است. مطابق شکل (۴-۴)، بیشترین خطای شناسایی شکل­های مودی متعلق به شکل­های مودی انتقالی ۷ و ۸ بوده است که این موضوع ناشی از خطای شناسایی مؤلفه انتقالی فرعی بوده است. در مورد شکل­های مودی پیچشی نیز بیشترین خطاها مربوط به مؤلفه­ های انتقالی بوده است. درصد خطای شناسایی تمامی درایه­های شکل­های مودی همراه با درصد خطای شناسایی درایه­های قطری ماتریس­های مشخصه این سازه در حالت استفاده از پاسخ­های دقیق فرکانسی و نوفه ۱۰ درصد در جدول (۴-۲) آورده شده است، همچنین شکل­های (۴-۵)، (۴-۶) و (۴-۷) نشان دهنده شکل­های مودی مودهای انتقالی ۱ و ۸ و مود پیچشی ۶ در همین حالت است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

جهت شناسایی پارامترهای سازه­ای و دینامیکی این سازه در حالت استفاده از شبه پاسخ­های سرعت و جابجایی، بارگذاری هارمونیک جارویی با فرکانس متغیر ۱ تا ۱۵ در جهت مولفه انتقالی x، فرکانس ۱ تا ۱۳در جهت مولفه انتقالی y و فرکانس ۱ تا ۲۰ برای به تحریک درآوردن مولفه پیچشی حول محور قائم ( z) به طبقه اول سازه اعمال و به میزان ۱، ۲، ۳، ۵ و ۱۰ درصد نوفه به داده ­های پاسخ شتاب و نیروی ورودی اندازه گیری شده در تمامی درجات آزادی اضافه شده است. نتایج شناسایی ماتریس­های مشخصه در این حالت در شکل (۴-۸) نشان داده شده است
درصد خطای شناسایی درایه­های قطری ماتریس­های مشخصه و درایه­های شکل­های مودی همراه با پارامترهای دینامیکی سازه ۳ طبقه منظم در حالت نوفه ۱۰% و استفاده از مقادیر دقیق پاسخ­های فرکانسی

ModeNo

۱

۲

۳

۴

۵

۶

۷

۸

۹

Error(%)

Mass(%)

۰.۵۸

۰.۶۳

۰.۵۴

۰.۲۲

۰.۱۷

۰.۲۵

۰.۱۱

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...