۴روز.بعد از ظهرها بیرون می‏روم برای خرید و قدم زدن(مورد شماره ۴، ۴۲ ساله خانه‌دار)

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

 

چهار روز

 

متوسط

 
 

به طور میانگین باکارم ممکنه هفته ای ۳یا نهایت ۴ روز برم بیرون(مورد شماره ۱۶‌،۴۳ ساله، پرستار).

 

سه روز

 

محدود

 
 

بستگی دارد اگر خرید داشته باشم می روم و با خرید پیاده روی می کنم ولی برنامه ام را طوری مرتب می‌کنم که هفته ای ۲روز می روم خانه مادرم چون کلاس خیاطی ام آنجاست خریدهایم را هم بکنم(مورد شماره ۲۸، ۲۹ ساله پژوهشگر موقت)

 

دو روز

 

محدود

 
 

هر وقت کار پیش بیاید گاهی هم پیش می‏آید اصلاً بیرون نمی‏روم(مورد شماره ۱۳، ۴۳ ساله خانه‌دار).

 

ندرتاً اگر لازم شود

 

محدود

 

در مورد استفاده از انواع وسایل نقلیه جهت حضور دربیرون از منزل علاوه بر اینکه سرمایه اقتصادی فرد که امکان تهیه اتومبیل را فراهم می‌کند، به نظر می‌رسد تجربیات گذشته بانوان و همچنین محدودیت‌های شهری در استفاده از نوع خاصی از وسایل نقلیه موثر باشد. به‌طوری که همین محدودیت‌های شهری باعث شده که بانوان بسته به مورد استفاده وسیله نقلیه شخصی و عمومی‌را در برنامه خود بگنجانند. این موضوع البته ربط مستقیمی به پایگاه اقتصادی-‌اجتماعی زنان نمونه تحقیق داشت و ربط چندانی در نوع استفاده به جهت سبک‌زندگی آن‌ها نداشت. هرچند در بین زنان محافظه‌کار که وسیله نقلیه از خودشان داشتند اولویت با وسیله نقلیه شخصی بود زیرا احساس امنیت بیشتری می‌کردند و در مرحله بعدی وسایل نقلیۀ عمومی ولی این موضوع در بین زنان با زندگی جسورانه نیز رواج داشت که البته بیشتر راحتی رفت و آمد در سطح شهر تهران و شلوغی وسایل نقلیه عمومی را مطرح می‌کردند. به همین جهت نمی‌شود نوع وسیله نقلیه مورد استفاده افراد را در سه دسته سبک‌زندگی جسورانه، محافظه‌کارانه و مصلحت‌اندیشانه دسته‌بندی کرد. به طور مثال
خانم ۵۲ ساله خانه‌دار در این باره می‌گوید: تقریباً تا ۲۰ سال پیش اتوبوس و تاکسی ولی از ۲۰سال پیش به بعد از ماشین شخصی خودم استفاده می‏کنم و برای جاهایی که طرح ترافیک است از اتوبوس استفاده می‏کنم و در اتوبوس نسبت به تاکسی احساس امنیت بیشتری می‏کنم(مورد شماره ۲).
خانم ۲۹ ساله، کارمند بخش خصوصی، مانتویی با آرایش غلیظ و روابط جنسی آزاد: ماشین شخصی، مگر جایی باشد که طرح است که با مترو می‌روم(کیس شماره ۴۴)
جدول شماره ۲۳٫ وسایل نقلیه مورد استفاده جهت تردد در سطح شهر

 

وسایل نقلیه مورد استفاده جهت تردد در سطح شهر(نمونه)

 

کد باز

 
 

شخصی.چون راحت‏تر است برایم شاید ۷-۸سال است از وسیله عمومی خاصی استفاده نکرده‏ام(مورد شماره ۱۵، ۴۲ ساله پزشک)

 

شخصی

 
 

من از مترو و بی آرتی استفاده می‌کنم چون جاهایی که می‌روم درون طرح ترافیک است و هزینه کمتری دارد. تاکسی وقت تلف می‌کند و هزینه زیادتری هم دارد. در ضمن در این وسایل احساس امنیت بیشتری دارم(مورد شماره ۱، ۳۵ ساله، پزشک).
از مترو و تاکسی استفاده می‌کنم. آقایان خیلی مراعات نمی کنند بیشتر ترجیح می‌دهم جلو بنشینم یا اگر عقب می نشینم سمند باشد چون اذیت می شوم و خودم این حس را دارم که گرمای بدن کس دیگری اذیتم می کند حالا چه خانم باشد چه آقا ترجیح می‌دهم با یک فاصله‌ای باشد(مورد شماره ۲۳، ۲۷ ساله، خانه‌دار)

 

عمومی

 
 

تقریباً تا ۲۰ سال پیش اتوبوس و تاکسی ولی از ۲۰سال پیش به بعد از ماشین شخصی خودم استفاده می‏کنم و برای جاهایی که طرح است از اتوبوس استفاده می‏کنم و در اتوبوس نسبت به تاکسی احساس امنیت بیشتری می‏کنم(مورد شماره ۲، ۵۲ ساله خانه‌دار).

 

بسته به مورد شخصی و عموی

 

زنان به دلایل مختلفی در حوزه عمومی رفت و آمد می‌کنند، اشتغال، کارهای اداری، خرید، انجام امور فرزندان و ورزش همگی بسته به سن، طبقه اجتماعی، ویژگی‌های شخصیتی و مذهبی تفاوت‌هایی را ایجاد می‌کند.
جدول شماره ۲۴٫ دلایل حضور در بیرون از منزل

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...