با توجه به نتایج نگاره بالا معادله رگرسیونی پس از محاسبه به شکل زیرخواهد بود:
R&D Investmenjt = ۰٫۰۰۵۶ ۰٫۰۰۲۹ Dividendjt ۰٫۰۰۰۶ RQ jt-1 ۰٫۰۰۰۸ (Dividend jt × RQ jt-1) .۰۰۰۱ Size 0.0000 TobinQ .0057 SdCFO + 0.0002 SdSale 2.30 Sd R&D 0.0007 Tangibility 0.0028 LEV 0.0005 CFO 0.000 Age + 0.0013 Cycle 0.002 Cash + 0.0044 ROA +
در ارتباط با تحلیل ضرایب مدل که نتایج در نگاره (۴-۱۶) مشخص است با بررسی سطح معناداری آماره t هر یک از متغیرها نشان می­دهد که کیفیت گزارشگری باعث نمی شود که اثر منفی تقسیم سود کاهش یابد به عبارتی هیچ رابطه معنی داری وجود ندارد.به عبارتی دیگر فرضیه صفر رد نمی شود . فرضیه مقابل نیز رد می شود.
در مورد متغیرهای کنترلی لازم به ذکر است که از بین دوازده متغیر کنترلی که در این مدل وجود دارد سه متغیر از جمله انحراف معیار سرمایه گذاری تحقیق و توسعه،سن شرکت و اهرم مالی نیز معنی‏دار هستند و دیگر متغیرهای کنترلی معنی‏دار نیستند. همانطوری که نگاره (۴-۱۶) نشان می‏دهد متغیر های انحراف معیار سرمایه ­گذاری تحقیق و توسعه، سن شرکت و اهرم مالی رابطه مثبتی با کل سرمایه ­گذاری دارند که این رابطه ها نیز با احتمال ۹۵ درصد معنی‏دار هستند .ولی در بین متغیرهای کنترلی دیگر ممکن رابطه ای منفی یا مثبت وجود داشته باشد ولی ضریب برآوردی این متغیرها معنی‏دار نیستند.
در آزمون معنی­داری مدل ، فرضیه صفر به این شکل تعریف می­ شود که همه ضرایب رگرسیون مدل یکجا برابر صفر است و فرضیه مقابل آن به مخالف صفر بودن حداقل یکی از ضرایب اشاره می­ کند . F اعتبار کلی مدل را نشان می­دهد. با توجه به نتایج منعکس‌شده در نگاره(۴-۱۶) نشان می­دهد که F محاسبه‌شده از F نگاره بزرگ‌تر است(۵%>P)، پس می­توان گفت این مدل با احتمال ۹۵ درصد معنی­دار است. به عبارتی دیگر می­توان گفت که این مدل از اعتبار بالایی برخوردار است. همچنان با توجه به سطح معنی­داری آماره t در مورد مقدار ثابت و ضریب متغیرهای مستقل ، که کمتر از ۵% می­باشند ، می­توان معناداری ضرایب را اثبات نمود. و همچنین ضریب تعیین این مدل ۵۷٫۵ درصد می­باشد که این عدد نشان می­دهد که ۵۷٫۵ درصد مقدار متغیر وابسته توسط متغیر مستقل تبیین می­ شود.
۴-۱۰-۳-۲ مدل دوم شرکت های با رشد پایین
با توجه به اینکه مدل داده ­ها از نوع تلفیقی می باشد برای آزمون این فرضیه روش مورد استفاده داده ­های تلفیقی و مدل GLS می­باشد که نتایج مدل به قرار زیر است.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

نگاره ۴-۱۷ مدل تلفیقی برای کیفیت گزارشگری مالی، تاثیر منفی تقسیم سود را کاهش می دهد.

متغیرها

ضرایب

خطای استاندارد

آماره t

سطح معناداری

سود تقسیمی

۰٫۰۰۳-

۰٫۰۰۴

۰٫۹۳-

۰٫۳۵۳

کیفیت گزارشگری

۰٫۰۰۰۵

۰٫۰۰۰

۱٫۳۹

۰٫۱۶۶

کیفیت گزارشگری* سود تقسیمی

۰٫۰۰۱۴-

۰٫۰۰۸

۰٫۱۸-

۰٫۸۵۹

اندازه شرکت

۰٫۰۰۰۱-

۰٫۰۰۰

۰٫۸۳-

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...