Ln(SALES)

لگاریتم فروش خالص

β۶

۳۳۷/۰

۶۶۵/۲

۰۳۷/۰

DY

هزینه استهلاک

β۷

۷۰۹/۰

۲۸۸/۲

۰۴۶/۰

ضریب تعیین

۳۷۸/۰

آماره F

۶۷۶/۸

ضریب تعیین تعدیل شده

۳۳۹/۰

معنی‌داری(P-Value)

۰۲۵/۰

آماره دوربین واتسون

۹۶۶/۱

نتیجه آزمون:
مطابق با جدول ۴-۱۰، سطح معنی‌داری (sig) متغیرهای وجه نقد آزاد و ساختار سرمایه و عملکرد مالیبیشتر از سطح معنی‌داری در نظر گرفته شده در پژوهش حاضر (۵%) است؛ همچنین قدرمطلق آماره t مربوط به این متغیرها بزرگتر از آماره tبدست آمده از جدول با همان درجه آزادی است. لذا فرضیه H0 در سطح اطمینان ۹۵% تایید شده و فرضیه H1 مبنی بر این که بین وجه نقد آزاد و ساختار سرمایه و عملکرد مالی با تنوع کل شرکتها با پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران رابطه وجود دارد رد می گردد.
۴-۵- خلاصه تحقیق :
در تحقیق حاضر، سه فرضیه مورد آزمون قرار گرفت و به بررسی رابطه بین ساختار سرمایه و وجه نقد آزاد و تنوع شرکتها با عملکرد مالی پرداخته است .در این بخش به منظور بررسی ایستایی و پایایی متغیرها از آزمون ایم، پسران و شین[۷۱] (۱۹۹۷) استفاده شده که استفاده از آن از بوجود آمدن رگرسیون کاذب جلوگیری میکند .در ادامه به منظور تعیین مدل مناسب از آزمون چاو و هاسمن استفاده شده است که آزمون چاو نشان داد فرض Hتایید نمیشود و باید برای برآورد مناسب از داده های تابلویی ( پانل ) استفاده کرد که به جهت تایید نوع مدل پانل نیز از آزمون هاسمن استفاده شد که نتایج آن حاکی از پذیرش فرض  برای مدل اول و عدم پذیرش فرض  برای مدل دوم و سوم میباشد لذا مدل دوم و سوم مناسب خواهند بود .

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

آزمون های آماری انجام شده در این فصل شامل آمار توصیفی و امار استنباطی است. در آمار توصیفی ویژگی های عمومی متغیرهای تحقیق تشریح شد و در آمار استنباطی ضمن بررسی فروض کلاسیک، آزمون های آماری برای تعیین روابط بین متغیرهای تحقیق صورت پذیرفت.
در مجموع، نتایج حاکی از پذیرش فرضیه اول و دوم و عدم پذیرش فرضیه سوم تحقیق می باشد.
فصل پنجم: مقدمه، نتیجه و پیشنهادات
فصل پنجم
مقدمه، نتیجه و پیشنهادها
۵-۱- مقدمه
تصمیمات مربوط به ساختار سرمایه نقش موثری در کارایی و اعتبار شرکتها نزد موسسات تامین سرمایه خواهد داشت و در نتیجه درک تئوری ساختار سرمایه می تواند به مدیران این امکان را بدهد تا به ساختار سرمایه مطلوب به منظور به حداکثر رساندن ثروت سهامداران دست یابند.
از اهداف اولیه گزارشگری مالی، تهیه اطلاعاتی در زمینه عملکرد واحد تجاری است که از طریق اندازه گیری سود و اجزای آن به دست می آید.از علایق خاص ذینفعان صورتهای مالی سنجش خالص جریانهای نقدی آتی واحد تجاری به منظور برآورد بازده مورد انتظار خود می باشد.
یکی از اهداف مهم گزارشگری مالی، ارائه اطلاعات مفید برای تصمیم گیری است. استفاده کنندگان اطلاعات حسابداری بر اساس اطلاعات گزارش شده در صورت های مالی به ارزیابی سودآوری و پیش بینی جریان های نقدی آتی شرکت پرداخته و سپس با برقرار کردن ارتباط منطقی بین سودآوری و جریان های نقدی آتی، ارزش شرکت را ارزیابی و بر اساس این پیش بینی ها تصمیم می گیرند.
ساختار سرمایه شرکت تحت تاثیر عوامل داخلی و خارجی متعددی میباشد عوامل داخلی ،عواملی است که از داخل شرکت بر تصمیمات ساختار سرمایه گذار و عوامل خارجی ان دسته عوامل است که از محیط بیرونی بر تصمیمات ساختار تاثیر می گذارد .
ساختار سرمایه به معنی نحوه تامین مالی شرکت ، بر روی ارزش شرکت تاثیر می گذارد،به عبارتی رابطه بین اجزای تشکیل دهنده ساختار سرمایه که امیزه ای از اوراق قرضه و سهام برای تامین مالی می باشد بر روی نتایج عملکرد شرکتها تاثیر بسزایی دارد .
در این فصل که به تفسیر نتایج و پیشنهادهای تحقیق اختصاص دارد، یافته های تحقیق به اختصار ارائه می گردد. سپس نتایج حاصله تفسیر را با یافته های تحقیقات پیشین (مذکور در فصل دوم) مقایسه و محدودیتهای احتمالی در استفاده از نتایج بیان می گردد. علاوه بر این، در فصل حاضر به برخی از محدودیت های تحقیق اشاره می گردد و بالاخره، پیشنهادهایی برخاسته از نتایج و یافته های تحقیق ارائه خواهد شد که امید می رود این پیشنهادها ضمن آن­که برای استفاده­کنندگان اطلاعات حسابداری مفید واقع می گردد، راه­گشای تحقیق های آتی باشد که در این زمینه انجام خواهد پذیرفت.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...