نرم افزار آموزشی داده های رایانه ای البرز
نرم افزار آموزشی پارسا
نرم افزار آموزشی اندیشمند
نرم افزار آموزشی والایار (موسسه علمی تفکر برتر)
نرم افزار آموزشی گاج
نرم افزار آموزشی دانش یار
نرم افزار آموزشی تام
نرم افزار آموزشی معلم یار
نرم افزار آموزشی شهر ریاضی
فهرست وارسی: به منظور تعیین میزان توجه هر یک از نرم افزارهای موجود به مؤلفه های مورد نظر پژوهش و رعایت این مؤلفه ها در ساخت نرم افزارهای مذکور، با مطالعه ی منابع مرتبط در این حوزه و در تعامل با اساتید راهنما و مشاور که خود از متخصصین تکنولوژی آموزشی می باشند و همچنین تعامل با تعداد چهار نفر از دبیران دارای مدرک کارشناسی ارشد ریاضی و خبره در حوزه ی فناوری و همچنین چهار نفر از دبیران فوق لیسانس در رشته ی تکنولوژی آموزشی فهرست وارسی برای ارزیابی و تحلیل محتوای نرم افزارها توسط محقق طراحی و تهیه گردید.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

این فهرست وارسی بر اساس استانداردهای درس افزارهای یادگیری الکترونیکی حسین اسکندری، اصول طراحی و ساخت چندرسانه ای ارائه شده توسط مایر، استاندارد نرم افزارهای آموزشی که توسط دفتر تکنولوژی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ارائه گردیده، اصول طراحی و ارزشیابی نرم افزارهای آموزشی (چندرسانه ای) ارائه شده توسط طاهره شاه جعفری در پایان نامه ی کارشناسی ارشد و کتابی با همین عنوان وارزشیابی چندرسانه ای درس شیمی در پایان نامه ی کارشناسی ارشد، مدل یادگیری مجازی تحت مدل یادگیری هدف گرا، مدل یادگیری مجازی تحت مدل ساختگرا، مدل طراحی چند رسانه ای، الگوی طراحی آموزشی مبتنی بر رویکرد رمز دوگانه، الگوی طراحی سطوح پردازش، الگوی طراحی پردازش فعال، الگوی طراحی کتاب راهبردها و فنون طراحی آموزشی نوشته ی دکتر فردانش و سایر اصول طراحی، جهت جمع آوری شاخص های اصلی استفاده شده است که با توجه به تاکید پژوهش بر رویکرد ساخت گرایان و اصول هفت گانه مایر، ابتدا این رویکرد و اصول و سپس سایر شاخص های اصلی توضیح داده شده است.
روایی و پایایی ابزار مورد استفاده:
تهیه فهرست وارسی ارزیابی نرم افزارهای مورد بررسی بر اساس مطالعه ی منابع علمی معتبر و جمع آوری و تجمیع مؤلفه ها و موارد اشاره شده در این منابع، صورت گرفته است. از جمله ی منابع مورد استفاده برای تهیه این فهرست وارسی، فرم ارزشیابی استاندارد شده اسکندری است که روایی و پایایی آن در پژوهش‌های زیادی تأیید گردیده است و مورد تأیید آموزش و پرورش و دفتر توسعه فناوری اطلاعات آموزشی می باشد. همچنین بعد از تهیه فهرست وارسی این این فهرست وارسی به تأیید نهایی استاد راهنما که خود از متخصصین آموزش الکترونیکی است و همچنین تعداد چهار دبیر ریاضی و چهار متخصص تکنولوژی آموزشی رسیده است و از نظر محتوایی و صوری بررسی و تأیید شده است.
در تحلیل محتوا ایده آل این است که دو یا چند کد گذار پیام های یکسانی را به صورت مستقل کد گذاری کنند و پایایی فعالیت های آن ها مورد بررسی قرار گیرد (دلاور، ۱۳۸۵). روش های مختلف محاسبه ضریب پایایی را مورد بحث و بررسی قرار داده است. در غالب، روش ها، تعداد طبقه ها و احتمال استفاده از هر طبقه به عنوان شاخص های تعیین کننده ی ضریب پایایی مورد استفاده قرار گرفته اند. با وجود اینکه ملاک مطلقی برای قضاوت پیرامون ضریب پایایی وجود ندارد، ولی ملاک ۶۰ درصد از طرف صاحب نظران پذیرفته شده است.
به منظور بالا بردن پایایی نمرات، علاوه بر محقق، ۸ نفر داور بیرونی که چهار نفر دبیر ریاضی و چهار نفر تکنولوژیست آموزشی بوده در دو مقطع زمانی مختلف نیز به داوری و ارزیابی، میزان رعایت اصول مایر و سایر اصول ذکر شده در پژوهش در مورد طراحی و ساخت چندرسانه ای ها پرداختند و همچنین نظرات داوران از نظر پایایی و ثبات نیز مورد بررسی قرار گرفت. داوران متخصصان علوم تربیتی بوده که قبل از شروع ارزیابی در خصوص روش کار دوره کوتاه آموزشی و توجیهی را به کمک محقق و کمیته راهنمای پایان نامه گذراندند.
روایی: تعیین روایی صوری و محتوایی توسط ۸ متخصص (۴فوق لیسانس ریاضی – ۴ فوق لیسانس تکنولوژی آموزشی)
پایایی: محاسبه ضریب آلفای کرون باخ حاکی ازپایایی قابل پذیرش همه ی مقیاس ها وشاخص های به کار گرفته شده می باشد(جدول۱-۳) همچنین محاسبه ضریب توافقی کندال نشان دهنده سطح نسبتا قابل قبول توافق بین داوران می باشد.(جدول۱-۳).
(جدول۱-۳):فهرست وارسی محقق ساخته بر اساس اصول علمی موجود در ۱۷۶ گویه

ضریب توافقی کندال آلفای کرون باخ تعداد گویه شاخص ردیف
۹۲۳/۰ ۷۸۱/۰ ۱۰ اصول مایر ۱
۸۸۲/۰ ۸۱۱/۰ ۳۰ چند رسانه ای ۲
۹۲۱/۰ ۸۳۲/۰ ۱۳ فنی ۳
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...