نگارش پایان نامه در مورد رابطه بین خودکارآمدی با سلامت روان در بین والدین ... |
۳-۶ روش اجراء ۶۸
۳-۷ روش تجزیه و تحلیل داده ها ۶۹
۳-۸ پایایی پرسشنامه ………………………………………………………………………………………………………………….۶۹
فصل چهارم:یافته های پژوهش
۴-۱ مقدمه ۷۲
۴-۲ آمار توصیفی ۷۲
۴-۳ بررسی وضعیت پاسخ دهندگان از لحاظ تحصیلات ۷۳
۴-۴ بررسی آمار توصیفی متغیرهای مربوط به والدین کودکان عادی ۷۳
۴-۵ آزمون نرمال بودن دادهها ۷۴
۴-۶ تحلیل استنباطی داده ها ۷۵
۴-۷ بررسی وضعیت متغیرهای تحقیق ۷۵
۴-۷-۱ بررسی وضعیت مؤلفه سلامت روانی ۷۶
۴-۷-۲ بررسی وضعیت مؤلفه خودکارآمدی والدین کودکان عادی ۷۷
۴-۷-۳- بررسی وضعیت مؤلفه خودکارآمدی والدین کودکان مرزی ۷۸
۴-۸ بررسی فرضیه های تحقیق ۷۹
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
۵-۱ مقدمه ۸۳
۵-۲ بحث و نتیجه گیری در مورد فرضیه های پژوهش ۸۳
۵-۳ نتیجه گیری ۸۸
۵- ۴ محدودیت ها ۸۸
۵-۵ پیشنهادات ۸۸
منابع و مأخذ ۸۹
منابع فارسی ۸۹
منابع انگلیسی ۹۳
پیوست
چکیده انگلیسی
فهرست جداول
عنوان صفحه
جدول ۳-۱: نتایج مقدار آلفای کرونباخ جهت بررسی پایایی پرسشنامه ……………………………………………..۷۰
جدول ۴-۱: توزیع فراوانی، %، سن اعضای گروه نمونه ۷۲
جدول ۴-۲: توزیع فراوانی، %، تحصیلات اعضای گروه نمونه ۷۳
جدول ۴-۳: نتایج آزمون کلموگروف – اسمیرنوف برای متغیرهای تحقیق ۷۴
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
جدول ۴-۴: نتایج آزمون t جهت تعیین وضعیت میانگین مؤلفه سلامت روانی ۷۶
جدول ۴-۵ : نتایج آزمون t جهت تعیین وضعیت میانگین مؤلفه خودکارآمدی والدین کودکان عادی ۷۷
جدول ۴-۶: نتایج آزمون t جهت تعیین وضعیت میانگین مؤلفه خودکارآمدی والدین کودکان مرزی ۷۸
جدول ۴-۷: تأثیر سلامت روانی بر خودکارآمدی والدین کودکان عادی و مرزی ۷۹
جدول ۴-۸ : آزمون تی مستقل ۸۰
جدول ۴-۹: آزمون تی مستقل ۸۱
فهرست شکلها
عنوان صفحه
شکل ۲-۱: بازنمایی نموداری تفاوت انتظارات اثر بخشی و انتظارات پیامد ۱۲
شکل ۲-۲ :ارتباط بین برانگیزاننده های شناختی وعملکرد ۲۷
شکل۲-۳: الگوی وحدت یافته برای مطالعه باورهای مهار (خودکارآمدی) در بافت خانواده ۳۰
چکیده
در این پژوهش، تعیین رابطه بین خودکارآمدی با سلامت روان در بین والدین دارای کودکان عادی و مرزی ۱۲-۷ ساله شهرستان الشتر در سال ۹۲ مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به اهداف پژوهش، طرح کاربردی و از نوع همبستگی بوده که جامعه آماری این تحقیق را والدین کودکان عادی و والدین کودکان مرزی(آموزش پذیر) ۱۲-۷ ساله شهرستان الشتر تشکیل میدهند. همچنین به منظور دستیابی به گروههایی از آزمودنیها که امکان تحلیل آماری مناسب را فراهم سازد، با توجه به جدول مورگان۱۴۰ نفر برای این طرح انتخاب شدند. پرسشنامه های مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه خودکارآمدی بندورا و پرسشنامه سلامت روان (GHQ-28) بوده که ضریب آلفای کرنباخ پرسشنامه خودکارآمد پنداری بندورا ۹۲/۰
میباشد. در این پژوهش از روش های آماری توصیفی و استنباطی استفاده شده است. در آمار توصیفی از جداول فراوانی، نمودارها، اندازهای گرایش مراکزی(نما- میانه- میانگین) و انحراف معیار و در آمار استنباطی از ضریب همبستگی، تحلیل واریانس و آزمون t گروه های مستقل استفاده شده است. بر اساس یافته های پژوهش نتایج نشان می دهد که بین خودکارآمدی با سلامت روان والدین کودکان عادی با مرزی رابطه وجود دارد و همچنین نتایج آزمون t نشان داد که خودکارآمدی والدین کودکان عادی از وضعیت مطلوبتری برخوردار است.
کلید واژه: خودکارآمدی، سلامت روان، والدین، کودکان عادی و مرزی
فصل اول:
کلیات پژوهش
۱-۱ مقدمه
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1400-09-11] [ 05:13:00 ب.ظ ]
|