مأخذ: سالنامه آماری استان مرکزی سال ۱۳۸۷
- وضعیت شبکه ارتباطی روستای مورد مطالعه
روستای آهو در شمال شهر آشتیان قرار دارد. ارتباط این شهر آشتیان از طریق روستایی برقرار می گردد. روستای آهو فاقد پایانه مسافربری است. مردم روستا برای رفت و آمد به آشتیان از سواری استفاده می کنند. مردم روستا برای رفت و آمد به شهرهای استان مرکزی از پایانه مسافربری شهر آشتیان و هم چنین برای رفت و آمد به دیگر نقاط کشور از پایانه های مسافربری شهر اراک استفاده می کنند.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

شکل شماره ۱۲ - دسترسی های جاده ای محدوده روستای آهو
- ارتباطات و گردش اطلاعات
ارتباطات تلفنی (مخابرات)
دست رسی به سیستم های ارتباطی و مخابراتی با توجه به وسعت منطقه مورد مطالعه و دوری از مرکز استان از موارد بسیار مهم بوده و راحتی در دست رسی به خدمات ارتباطی به ویژه مسا فران و گردشگران از اهمیت ویژه ای بر خوردار است. سیستم زیرساختاری خدمات مخابراتی شامل خدمات پستی، تلفن، تله‌تکست، Emial (پست الکترونیکی)، اینترنت و سایر دستگاه های الکترونیکی، رادیویی و تلویزیونی است. طرح های زیرساختاری این دسته از خدمات به عواملی از قبیل مسیر و محل ایستگاه ها، سیستم های آنتنی و محل قرار گیری آن ها بستگی دارد. نقش مخابرات و اهمیت آن در جوامع بشری بر کسی پوشیده نیست. امروزه ثابت شده است ارزشی که توسعه ارتباطات در یک سیستم اقتصادی ایجاد می کند، بیش از جمع درآمد حاصله از سیستم های ایجاد شده برای مخابرات است. برنامه ریزان هر کشور جهت افزایش و توسعه تولیدات ناخالص داخلی (GDP) سرمایه گذاری در صنعت ارتباطات را مقدم بر سرمایه گذاری در سایر صنایع قرار می دهند زیرا در غیر این صورت کاهش بازدهی سرمایه امری اجتناب ناپذیر است.
حال با این مقدمه می توان نقش مخابرات را در جوانب گوناگون زندگی بیان نمود:
-نقش مخابرات در انتقال پول و اخذ مالیات ها
-نقش مخابرات در حمل و نقل
-نقش مخابرات در مناسبات سیاسی
-مخابرات و حاکمیت ملی
-نقش مخابرات در نفت و گاز
- نقش مخابرات در مسائل پزشکی و درمان از راه دور
-امکانات و تسهیلات ارتباطات ماهواره ای
- تعداد تلفن های شهرستان و استان
با توجه به این که در سالنامه آماری استان مرکزی در سال۱۳۸۷میزان مشترکین تلفن ثابت و همراه شهرستان آشتیان با هم در نظر گرفته شده است .شهرستان دارای ۱۰۲۰۳ از کل تلفن های منصوبه استان است. در جدول زیر آمار مخابراتی شهرستان آشتیان و استان مرکزی آورده شده است. تعداد تلفن های نقاط شهری و روستایی و راه دور در شهرستان در سال ۱۳۸۷ بالغ بر ۷۹ خط بوده است.تلفن مشغول به کار در سطح شهرستان مذکور۹۲۰۴خط بوده که از این تعداد ۸۰۲۹ مشترکین واحد مسکونی، ۵۵۷ مشترکین واحد تجاری و صنعتی ،۶۱۸ مشترکین واحد تولیدی می باشند.
جدول شماره ۵۸ - تعداد تلفن های شهرستان و استان سال ۱۳۸۷

شرح

منصوبه

تلفن مشغول به کار مشتر کین

تلفن همگانی مشغول به کار

نقاط روستایی

جمع

واحد مسکونی

واحد تجاری و صنعتی

واحد تولیدی

تلفن همراه

شهری

راه دور

استان

۵۲۰۳۰۸

۴۴۲۲۶۱

۳۸۹۷۶۹

۳۳۵۵۸

۱۸۹۰۷

۳۸۱۳۹۱

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...