(۵-۱)

۵-۳-۲- نرخ مثبت اشتباه[۱۹۷]

این معیار بیان می‌دارد که الگوریتم با چه نرخی رکوردهایی را که نرمال بوده‌اند اشتباها به عنوان غیرنرمال و حمله معرفی می‌کند(وو و بانژاف ، ۲۰۱۰).

(۵-۲)

با افزایش FPR، میزان هشدارهای اشتباهی که به مسئول سیستم داده می‌شود نیز افزایش می‌یابد. افزایش این هشدارهای اشتباه می‌تواند برای کاربر آزاردهنده باشد، بنابراین اگرچه طبق رابطه ۵-۲، این معیار می‌تواند حاصلی بین صفر و یک داشته باشد، اما مناسب‌ترین مقدار برای آن، مقدار صفر است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۵-۳-۳- معیار NPV[198]

این معیار بیان می‌دارد که چه نرخی از رکورد‌هایی که واقعا نرمال بوده‌اند برچسب نرمال زده شده است. این معیار را می‌توانیم از طریق رابطه ۵-۳ بدست آوریم.

(۵-۳)

۵-۳-۴- معیار دقت[۱۹۹]

معیار دقت یکی از مشهورترین معیار‌ها در زمینه ارزیابی قدرت تفکیک یک الگوریتم به شمار می‌آید. این معیار بیان می‌دارد که از کل داده‌های نرمال و غیرنرمال چند درصد آنها به درستی برچسب خورده‌اند. زمانی که هیچ خطایی در برچسب‌زنی وجود نداشته باشد، این مقدار برابر یک می‌شود و بالعکس زمانی که تمام برچسب‌ها به اشتباه زده شده باشد این مقدار برابر صفر می‌شود (وو و بانژاف ، ۲۰۱۰).

(۵-۴)

۵-۴- تحلیل و ارزیابی نتایج آزمایشات

.
در الگوریتم پیشنهاد شده در این پژوهش، برای پوشش ناحیه غیر خودی،تعداد ۹۰۰ شناساگر در نظر گرفته شده است.
جهت ارزیابی، الگوریتم پیشنهادی با ۴ الگوریتم Naïve Bayes و K-nearest Neighbor وSupport Vector Machine و Danger Theory بهبودیافته (جوانمرد ،۱۳۹۰) مقایسه شده است که نتایج در قالب نمودارهایی در ادامه به تصویر کشیده شده است .
شکل ۵-۱ : مقایسه نرخ تشخیص الگوریتم پیشنهادی با سایر الگوریتم ها
همان طور که در شکل ۵-۱ مشاهده می شود، نرخ تشخیص الگوریتم پیشنهاد شده نسبت به الگوریتم های دیگر بهبود چشم گیری داشته است .
در شکل ۵-۲ نرخ مثبت اشتباه الگوریتم پیشنهاد شده با چهار الگوریتم دیگر مقایسه شده است.
شکل ۵-۲ : مقایسه نرخ مثبت اشتباه الگوریتم پیشنهادی با سایر الگوریتم ها
همان طور که در شکل ۵-۲ می بینید الگوریتم پیشنهادی نسبت به سایر الگوریتم ها از عملکرد بهتری برخوردار است و نرخ مثبت اشتباه پایینی دارد .
در شکل ۵-۳ مقایسه معیار NPV در الگوریتم پیشنهادی با سایر الگوریتم ها به تصویر کشیده شده است.­­

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...