ت)سرمایه گذاری از محل سرمایه و ذخایر و تحصیل پوشش اتکایی در خصوص بیمه نامه های صادره.
۲-۴۳-۲ اهداف شرکت
۱٫تعمیم و گسترش فرهنگ بیمه در بین اقشار مختلف جامعه.
۲٫محافظت از سرمایه های ملی و حمایت از صاحبان صنایع و سرمایه و افراد جامعه و نیز کمک به انجام سرمایه گذاری های مختلف در کشور از طریق ارائه پوشش های مناسب و مورد نیاز بیمه ای
۳٫معرفی انواع پوشش های جدید بیمه ای رایج در کشورهای پیشرفته صنعتی و آمادگی برای عرضه آنها
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۴٫ایجاد روابط سازنده با بیمه مرکزی ایران و همکاری با شرکت های بیمه دولتی و خصوصی و تبادل تجربیات با آنها.
۵٫تحقق امر مشتری مداری از طریق مکانیزاسیون کامل کلیه فرآیندها و مراحل انجام کار به منظور سرعت بخشیدن به ارائه خدمات به بیمه گذاران.
۶٫کمک به توسعه بازار بیمه کشور از طریق انجام پژوهش های بازاریابی و انجام پژوهش های بازاریابی و توسعه شبکه فروش در تهران و استانها.
۲-۴۳-۳ تعهدات بیمه کارآفرین
-جبران خسارت های ناشی از خطر های بیمه شده
-پرداخت هزینه های پیشگیری ازگسترش خسارت
-پرداخت هزینه های نقل مکان ضروری به منظور نجات مورد بیمه
-ارائه خدمات مشاوره،مدیریت ریسک و ایمنی.
۲-۴۴ چشم انداز آینده بازار بیمه های زندگی
در پی تاکید بیمه مرکزی بر ضرورت فعال تر شدن شرکت های بیمه داخلی در رشته بیمه های زندگی، ایجاد نمایندگی های ویژه بیمه های زندگی در شرکت های بیمه و افزایش اطلاع رسانی و آگاه سازی در زمینه مزایای انواع بیمه های زندگی (عمر) که اکنون تنوع آن ها متناسب با نیازهای افراد و گروه های مختلف افزایش یافته، چشم انداز وسیع تری از توسعه آینده این رشته از خدمات بیمه، در دید بیمه گذاران قرار گرفته است. کوشش برای توسعه بیمه های عمر و زندگی در کشور، کوشش برای ارائه اطمینان بیمه گذاران به آینده با دغدغه های کمتر؛ برخورداری آن ها از پوشش بیمه، همچنین مشارکت آن ها در سود سرمایه گذاری های ناشی از حق بیمه های زندگی و کمک به توسعه اقتصادی و رفاه جامعه است.
۲-۴۵ پیشینه تحقیق
۲-۴۵-۱ تحقیقات داخلی
۱-مقاله ای تحت عنوان(بررسی تأثیر جنسیت بر میزان وفاداری مشتریان با بهره گرفتن از رویکرد بازاریابی رابطه مند)،مجله مدیریت توسعه و تحول،۱۳۸۹،توسط محمد تقی امینی و شهاب سهرابی به بررسی تأثیر جنسیت بر میزان وفاداری مشتریان پرداخته است.نتایج به دست آمده نشان می دهد که چهار عامل بازاریابی رابطه مند با وفاداری مشتری رابطه مستقیمی دارند.در میان گروه زنان در عوامل"اعتماد/وفاداری"و"تعهد/وفاداری"حساسیت بیشتری دارند و در این ۲ عامل نسبت به مردان وفادارتر می باشند.پس مشتریان زن ،وقتی بانک از اعتماد و تعهد بالایی برخوردار باشد،به نسبت مردان از خود وفاداری بیشتری نشان می دهند.در عامل رفع “تعارض/وفااری"مردان حساسیت بیشتری از خود نشان داده اند.در عامل"اطلاع رسانی/وفاداری"چون شیب برای هر دو گروه شیب منفی است تفاوت بین این دو گروه مشاهده نشد و جنسیت بر این عامل تأثیر گذار نبوده است.
۲-مقاله ای تحت عنوان( نگاهی نو در بازاریابی"بازاریابی رابطه مند")،مجله بانک و اقتصاد،۱۳۸۹،توسط مصطفی قاضی زاده،مرتضی احمدی و مرتضی حدادی نگاشته شده است.در این مقاله سعی شده است تا با شناخت گرایش بازاریابی رابطه مند به عنوان جدیدترین گرایش در بازاریابی و تشریع اجزای آن و محور بودن مشتری،به خروجی های این تفکر برای سازمان و مشتری به صورت متقابل پی برده شود
۳-تحقیقی با عنوان مقایسه اثر بازاریابی رابطه مند بر وفاداری مشتریان بانک های خصوصی و بانک دولتی(مورد مطالعه:بانک پارسیان و بانک ملی ایران)در دانشگاه تهران در سال ۱۳۹۰توسط فرزانه مرادی با راهنمایی سید رضا جوادین در مقطع کارشناسی ارشد انجام شده است. دراین تحقیق پنج متغیر اعتماد،تعهد،ارتباطات،مدیریت تعارض و رضایت مشتری را به عنوان متغیر های پیش بینی کننده وفاداری مشتری مورد مطالعه قرار داد.بر مبنای نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل ها نیز می توان گفت که بانک پارسیان در زمینه بنیان های بازاریابی رابطه مند نسبت به بانک ملی بالاتر بوده است در نتیجه می توان گفت بانک خصوصی پارسیان بیشتر در جهت حفظ روابط بلند مدت با مشتریان با رویکرد بازاریابی رابطه مند حرکت کرده است.با توجه به نتایج بدست آمده ادعا شده است که برنامه وفادارسازی مشتریان در بانک های دولتی و خصوصی می تواند تا حد زیادی مختلف باشد زیرا خواسته ها و انتظارات مشتریان از هر یک از این بانک ها تا حد زیادی متفاوت است.بنابراین مسأله مهمی که مدیران در بانک های دولتی و خصوصی باید توجه داشته باشند این است که الگوبرداری صرف بانک های خصوصی و دولتی از هم به منظور بهبود عملکرد ممکن چندان مثمر ثمر نباشد.
۴-تأثیر بازاریابی رابطه مند بر وفاداری مشتریان بانک سامان در شهر کرج،کاملیا کمالی نژاد،راهنما عبدالله نعامی،۱۳۸۹،دانشگاه پیام نور واحد کرج،هدف این تحقیق تبیین تأثیر بازاریابی رابطه مند بر وفاداری مشتریان بانک سامان و بیان چگونگی رابطه بین ابعاد بازاریابی رابطه مند شامل :تعهد،اعتماد،ارتباطات و کنترل تعارض با وفاداری مشتری می باشد.فرضیه های تحقیق ان شامل وجود رابطه معنی دار بین اعتماد و وفاداری مشتری،بین تعهد و وفاداری مشتری،بین ارتباطات و وفاداری مشتری و بین کنترل تعارض و وفاداری مشتری می باشد.جامعه آماری،مشتریان بانک سامان که با توجه به جامعه نا محدود ۳۸۶نفر تعیین شده بود و نتایج حاصله از تحقیق حاکی از وجود رابطه مستقیم معنی دار تعهد،اعتماد،کنترل تعارض و ارتباطات با وفاداری مشتری می باشد.
۲-۴۵-۲ تحقیقات خارجی
۱-مقاله ای تحت عنوان"Investigating effects of relationship marketing types in life insurers in Taiwan” ،۲۰۱۳ به بررسی اثر بازاریابی رابطه مند در بیمه های زندگی در تایوان می پردازد که هدف این مقاله ایجاد یک مدل است که برای شناسایی رابطه میان انواع بازاریابی رابطه،کیفیت خدمات و کیفیت روابط بر وفاداری مشتری می باشد.در این مطالعه داده ها با بهره گرفتن از مصاحبه و نظر سنجی از مشتریان خدمت جمع آوری شده است.در این مطالعه تمام فرضیات مورد تأیید واقع شدند.
۲–به علت اینکه هزینه جذب مشتریان جدید از هزینه نگهداری مشتریان قدیم بیشتر است،حفظ وفاداری مشتریان یک مورد اساسی برای شرکت ها است. مقاله ای تحت عنوان
“The effects of relationship quality and switching barriers on customer loyalty”,،۲۰۱۱ ،توسط چانگ تزر لیو و همکاران انجام گرفت.این تحقیق نشان می دهد که چگونه کیفیت خدمت و موانع تغییر روی وفاداری مشتریان اثر می گذارد.کیفیت خدمت شامل دو جنبه است:رضایت و اعتماد.برای ازمون مدل تحقیق از یک متدولوژی تحقیق نظرخواهی استفاده شده است.و برگه های نظر خواهی بین استفاده کنندگان موبایل در تایوان پخش شد.در کل ۳۱۱پرسشنامه با ارزش برگردانده شد که برای فرضیه ها مورد استفاده قرار گرفت و رضایت،اعتماد و موانع تغییر بر وفاداری اثر مثبت دارد.اینطور نتیجه شد که فعالیت و کیفیت خدمت بر رضایت اثر دارد وقتی که کیفیت خدمت بر اعتماد اثر دارد.
۳-اندوبیسی (۲۰۰۷)در پژوهشی با عنوان “بررسی اثر استراتژی بازاریابی رابطه مند بر وفاداری مشتری"در بانک های مالزی به این نتیجه دست یافت که چهار عامل کلیدی در بازاریابی رابطه مند تأثیر گذار است که عبارتند از ۱-اعتماد۲-تعهد۳-رابطه۴-رسیدگی به شکایات مشتریان بر وفاداری مشتریان
۴-مقاله ای تحت عنوان
“Importance of relationship marketing management in the insurance business in Albania”
،۲۰۱۲،توسط اِوِلینا بازینی و همکاران به تحریر در آمده است.سود شرکت ها توسط مشتریان وفادار افزایش میابد . هدف این تحقیق تأکید بر اهمیت مدیریت بازاریابی رابطه مند در صنعت بیمه در آلبانیا می باشد.
۵-مقاله ای تحت عنوان
“Understanding customer satisfaction and loyalty:An empirical study of mobile instand message in China”,۲۰۱۰
توسط Zhaohua Deng &Etal در این مطالعه هدف تعیین رضایت و وفاداری مشتریان است.یافته ها تصدیق می کنند که اعتماد،درک کیفیت خدمت،درک ارزش مشتری،شامل ارزش عاطفی به رضایت مشتریان به پیام فوری موبایل کمک می کند.نتایج همچنان نشان داد که اعتماد،رضایت مشتریان به طور مستقیم بر وفاداری مشتری اثر می گذارد.
فصل سوم
روش­شناسی پژوهش
مقدمه
هدف تمام علوم شناخت و درک دنیای پیرامون ما است. به منظور آگاهی از مسائل و مشکلات دنیای اجتماعی، روش های علمی، تغییرات قابل ملاحظه ای پیدا کرده اند. این روند ها و حرکت ها سبب شده است که برای بررسی رشته های مختلف بشری، از روش علمی استفاده شود.(ایران نژاد پاریزی، ۱۳۷۸، ۹).
هر تحقیق و پژوهشی با یک مسأله آغاز می­گردد. مسأله تحقیق موجب ایجاد سؤال­هایی در ذهن محقق گردیده و به ارائه فرضیه هایی منجر می­گردد. بنابراین وظیفه اصلی و اساسی هر محقق، آزمون برای تایید یا رد فرضیه ­ها است. برای پاسخ گویی به سؤال های تحقیق و نتیجه ­گیری در خصوص داده ­های جمع­آوری­شده در مورد تحقیق، ورودی اساس و پایه محقق می­باشد و در نهایت محقق بایستی با توجه به داده ­های گردآوری­ لشده در خصوص رد یا تایید فرضیه ­ها و پاسخ گویی به سؤال های بعدی اقدام نماید. اما همان­گونه که آشکار و محرز می­باشد، داده ­ها، اطلاعات خام و غیرقابل اتکایی می­باشند که جهت تبدیل­شدن اطلاعات قابل استفاده بایستی تحلیل گردند، تا با تبدیل داده ­ها به اطلاعات بتوان اقدام به تصمیم ­گیری نمود (نادری و سیف نراقی، ۱۳۷۴؛ ۷۵).
در این فصل به بررسی روش شناسی(متدولوژی)تحقیق می پردازیم. در همین راستا ابتدا اشاره ای به روش تحقیق نموده وآن را از نظر هدف و نحوه ی گردآوری داده ها تحلیل می کنیم. سپس جامعه آماری مورد بررسی را بیان نموده و همچنین در خصوص حجم جامعه آماری و روش نمونه گیری مطالبی را بیان می کنیم . در گام بعدی ابزار جمع آوری اطلاعات را بیان نموده و در نهایت در مورد روش تجزیه و تحلیل داده ها بحث می نماییم.
۳-۱ روش تحقیق
محقق پس از تهیه و تنظیم موضوع تحقیق باید در فکر انتخاب روش تحقیق باشد. هدف از انتخاب روش تحقیق، این است که مشخص گردد برای بررسی موضوعی خاص چه روش تحقیقی لازم است و محقق چه روش یا شیوه­ای را اتخاذ کند تا هرچه دقیق­تر و سریعتر به پرسش یا پرسش­های مورد نظر دست یابد.
با توجه به این که تحقیق حاضر، به جمع­آوری اطلاعات برای آزمون فرضیه ­ها یا پاسخ به سؤال­های مربوط از وضعیت فعلی می ­پردازد، لذا روش تحقیق به کار رفته در این طرح، توصیفی از نوع پیمایشی است.
“تحقیق توصیفی” شامل مجموعه روش­هایی است که هدف آنها توصیف کردن شرایط یا پدیده ­های مورد بررسی است. اجرای تحقیق توصیفی می ­تواند صرفاً برای شناخت بیشتر شرایط موجود یا یاری­دادن به فرایند تصمیم ­گیری باشد (سرمد، بازرگان و حجازی، ۱۳۸۵؛ ۸۱).
هم چنین پژوهش حاضر بر مبنای هدف، پژوهشی کاربردی محسوب می­ شود. زیرا به کاربرد دانش ایجاد شده درعمل کمک می­ کند.
۳-۲ جامعه آماری
یک تحقیق علمی با هدف شناخت یک پدیده در جامعه آماری انجام می­ شود. به این دلیل، موضوع تحقیق ممکن است متوجه صفات، ویژگی­ها، کارکردها و متغیرهای آن یا این که متوجه روابط بین متغیرها، صفات، کنش و واکنش و عوامل تاثیرگذار در جامعه باشد.
هر توده­ای می ­تواند به صورت مجموعه ­ای از اشیا یا نمودهای یکنواخت بیان شود که در آن صورت به آن، یک جامعه آماری گفته می­ شود. جامعه آماری مانند مجموعه، یکی از مفاهیم اولیه بوده که آن را تعریف نمی­کنند، بلکه توصیف می­ شود. به این ترتیب، به مجموعه ­ای از اشیا یا نمودهایی که در یک یت چند خاصیت مشترکند، می­توان عنوان جامعه آماری داد (خاکی،۲۲۰ ،۱۳۹۱).
در تعریفی دیگر، جامعه آماری را می­توان به این صورت تعریف نمود:

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...