شکل ۳-۸ الگوریتم پیشنهادی برای محاسبه ضرایب

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

فصل چهارم
محاسبات و
یافته های تحقیق

۴-۱مقدمه
در این فصل بررسی فرکانس شبکه را در حضور نیروگاه خورشیدی و باطری و تغییر بار سیستم می باشیم. در کنترل فرکانس در مقالات از بلوک های کنترلی باطری و اینورتر و نیروگاه خورشیدی و قسمت های مختلف نیروگاه با توابع درجه دو مدل شده اند که برای مدل دقیق با خطایی همراه است که آن خطی نیست و در مواردی ممکن است وجود قطبی نتیجه را به ناپایداری سوق دهد.
۴-۲ مدل های شبیه سازی شده :
برای سیستم قدرت در دو مدل آن را تشریح و ضرایب را محاسبه می کنیم اول مدل بلوکی که از توابع مدل لاپلاس برای اجزاء آن را تشریح و استفاده کرده و در درجه دوم مدل کامل شبکه را بکار گرفته و نتایج را بررسی می کنیم.
۴-۲-۱ مدل شبیه سازی شده به صورت بلوک کنترلی با توابع لاپلاس:
سیستم بلوکی شامل مدل گاورنر و توربین بخار و سیستم ذخیره انرژی به صورت لاپلاس می باشد که با بهره گرفتن از کنترلر پیشنهادی مبتنی بر سیستم کنترلی فازی برای بدست آوردن پاسخ فرکانسی مربوط به خطای فرکانس سیستم با تغییرات توان در شبکه مورد بررسی قرار گرفته و در شکل ۴-۱ نشان داده شده است.
شکل ۴-۱ سیستم بلوکی
۴-۲-۲ مدل شبیه سازی شده کامل شبکه قدرت:
شکل۴-۲ مدل شبیه سازی کامل شبکه
۴-۳ پنل خورشیدی:
مساحت سطوح سلول تأثیری بر ولتاژ آن نداشته که حدود ۰.۵ ولت می باشد . اما شدت جریان تابع مساحت سطوح سلول و شدت تشعشع خورشید بوده و در شرایط ایده آل معادل ۲۵۰ آمپر درهر متر مربع از سطح سلول می باشد.
روی صفحه ای که تشعشعات خورشیدی کل آن (W/m2916) می باشد. یک ردیف سلول خورشیدی سیلیکون با کارایی ۱۵ درصد و سطح مؤثر یک مترمربع می تواند ۱۳۷ وات (W916*15/0) توان الکتریکی تولید نماید.
با این نسبت جهت توان ۲۰ مگاواتی برق (توان خروجی یک تأسیسات تولید برق حرارتی متوسط) در تشعشع کامل و عمود خورشید سطح مورد نیاز پانلهای خورشیدی تقریباً ۳۶۰ جریب و بیش از نیم مایل مربع می باشد
مولدهای فتوولتائیک به دلیل ویژگیهایی همچون نداشتن آلودگی های زیست محیطی و آلودگی صوتی، تعمیر و نگهداری کم، به یکی از پراهمیت ترین منابع تجدیدپذیر تبدیل شده اند .اما تنها دلیلی که مانع از گسترش استفاده از چنین تکنولوژی شده است، هزینه زیاد تولید و بازدهی تبدیل انرژی پایین آنها است.
۴-۴ مشخصه های پانل فتوولتائیک:
یک پانل فتوولتائیک از مجموعه ای سری و موازی از سلولهای خورشیدی تشکیل شده است. هر سلول خورشیدی یک پیوند PN می باشد که مدار معادل الکتریکی آن در شکل ۴-۳ نشان داده شده .
شکل ۴-۳ مدل مداری سلول خورشیدی
Iph نشان دهنده اثر جریان نوری است.

(۴-۱)  
(۴-۲) Im = I ph – ID – IRP
(۴-۳)  
(۴-۴)  

۴-۵ مدل و مشخصات سیستم فتوولتاییک:

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...