۰.۲۲۸

۰.۳۱۹

ذخیره دانش

۰.۰۷

۰.۰۸۸

۰.۱۰۴

تسهیم دانش

۰.۰۹۹

۰.۱۸۱

۰.۱۰۵

به کارگیری دانش

۰.۲۵۸

۰.۲۰۸

۰.۲۰۸

درونی سازی دانش

۰.۱۴۶

۰.۲۹۳

۰.۲۶۲

نرخ ناسازگاری

۰.۰۰

۰.۰۲

۰.۰۱

نمودار۴-۹- اولویت فرایند های چرخه دانش تحت کنترل دانشکده‌ها در بعدمالی
- اعداد درون جدول(۴-۱۱) بیانگر این هستند که از نظر خبرگان در بعد مالی، دانشکده­ های علوم انسانی اولویت را به خلق دانش (۰.۲۴۲) داده‌اند و ذخیره دانش(۰.۰۷) هم کم‌ترین توجه را دارند. در دانشکده­ های علوم پایه، فرایند درونی­سازی (۰.۲۳۹)، خلق (۰.۲۲۸) و به­ کارگیری دانش(۰.۲۰۸) بیشترین اهمیت را دارد. دانشکده­ های علوم مهندسی به فرایند خلق (۰.۳۱۹) و درونی­سازی دانش (۰.۲۶۲) برتری دارند و دو فرایند ذخیره دانش (۰.۱۰۵) و تسهیم دانش(۰.۱۰۴) ارجحیت یکسان دارند.
۴-۳-۳- گام سوم: محاسبه اثربخشی مدیریت دانش
پس از محاسبه­ی بردارهای اوزان طی گام­های قبلی، در این گام به منظور محاسبه­ی اوزان نسبی فرآیندها و دانشکده ­ها تحت کنترل هر یک از شاخص­ های اثربخشی، اقدام به تشکیل سوپر ماتریس نهایی طی مراحل زیر شده است:
مرحله ۱) تشکیل سوپر ماتریس اولیه: در این مرحله بردارهای الویت که در گام­های قبل محاسبه شده ­اند در مکان­های مناسبی در سوپرماتریس اولیه جایگذاری شده ­اند. این بردارها از مرحله اول تا چهارم هر بُعد وارد این سوپر ماتریس می­شوند.
مرحله ۲) محاسبه سوپر ماتریس موزون (تصادفی): در واقع این ماتریس از نرمال سازی سوپر ماتریس اولیه بدست می ­آید. سوپرماتریس وزنی که به وسیله وزن دهی خوشه ­ها و هنجار سازی آن از سوپرماتریس بی وزن به دست می ­آید. چون در این مدل بین خوشه ­ها هیچ مقایسه­ ای انجام نشده و در واقع خوشه ­ها وزنی نداشته­اند، لذا سوپرماتریس وزنی و بی وزن مشابه هم هستند.
مرحله ۳) محاسبه سوپر ماتریس نهایی: در این گام، چهار سوپر ماتریس تشکیل شده است که مربوط به چهار شاخص اثربخشی مدیریت دانش می‌باشد در واقع در این قسمت اولویت فرآیندها در هر یک از ابعاد به دانشکده ­ها محاسبه می­ شود. در ادامه سوپر ماتریس­های اولیه و نهایی هر یک از شاخص­ های اثربخشی مدیریت دانش آمده است جداول(۴-۱۲) تا (۴-۱۹). سوپر ماتریس­های اولیه ابعاد مشتری و مالی در توان ۷ و ابعاد نوآوری­و یادگیری و فرایند های داخلی در توان ۵ به همگرایی رسیدند.
در ضمن اعداد بدست آمده در سوپر ماتریس­های نهایی برای محاسبه وزن کلی شاخص­ های هر یک از دانشکده ­ها در جدول (۴-۲۰) به عنوان (Bkj) وارد می­شوند. نتایج این جدول اولویت نسبی فرایند­های چرخه دانش برای دانشکده ­ها را به صورت (۰.۰۱۵۴۰۶،۰.۰۳۵۶۳۴،۰.۰۵۱۷۴۷،۰.۱۷۵۵۶۵،۰.۰۸۶۶۴۸) و نمره دانشکده ­ها در فرایند­ها را به صورت ۰.۱۹۳۴۶۲،۰.۱۶۶۵۹۰و۰.۱۳۹۹۴۸ نشان می­دهد.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

جدول(۴-۱۲) سوپر ماتریس اولیه در بعد مشتری

Cluster Nodes Labels

Goal

BSC

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...