تحقیقات انجام شده با موضوع شناسایی و تحلیل عوامل کلیدی دستیابی به اهداف استراتژیک ... |
ردیف
عبارت (سوال)
امتیاز روایی (CVR)
۱
آموزش برای رشد و تربیت کارکنان
( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
۰٫۳۳
۲
آشنایی کارکنان بخش آموزش با امور و مسائل آموزش
۰٫۵۵
۳
استفاده از فناوری در امور آموزش کارکنان (تأثیر فناوری)
۰٫۵۵
۴
امکانات رفاهی و ورزشی برای دانشجویان
۰٫۵۵
۵
مشارکت دادن دانشجویان در تصمیم گیریهای آموزشی
۰٫۳۳
۶
شناسایی و تشویق گروه های آموزشی فعال
۰٫۵۵
۴-۳-۳- آزمون فرض آماری برای سوالات پرسشنامه (آ-۲)
چنانچه بیان شد، از مجموع جامعه آماری حوزه آموزش، تعداد ۲۴۲ نفر، پرسشنامه (آ-۲) را تکمیل نمودند. میزان اهمیت هر یک از سوالات با توجه به گزینه های خیلی کم، کم، متوسط، زیاد و خیلی زیاد تعیین گردید. برای انجام آزمون فرضیه ها از آزمون دو جملهای (آزمون نسبت) استفاده شده است بدلیل جامع بودن و همچنین میزان خطای کمتر نسبت به مدلهای مشابه ( تی- استیودنت و…) از این آزمون استفاده شده است. در این حالت میتوان فرضیات مربوط به سوالات (عوامل موثر در موفقیت) را مورد آزمون قرار داد. به این ترتیب که اگر فرضیات مربوط به عوامل مورد تایید قرار گرفت، فرضیه مربوط به تاثیر این عوامل نیز تایید می شود. در این آزمونها نسبت موفقیت برابر ۰٫۶ در نظر گرفته شده است. علت مقایسه نسبت با ۰٫۶ آن است که نسبت ۳ گزینه به ۵ گزینه معادل ۰٫۶ میشود. در نتیجه هر چه قدر این نسبت از ۰٫۶ کمتر باشد تعداد افرادی که موافق با تاثیر زیاد و یا خیلی زیاد عامل مفروض هستند، بیشتر خواهد بود [۱۵۷].
عوامل موثر در موفقیت حوزه آموزش پرسشنامه (آ-۲) به صورت کد در جدول (۴-۷) آورده شده اند. این عوامل توسط نرمافزار SPSS. تجزیه و تحلیل گردید که نتیجه آن در جداول پیوستهای (۵) آورده شده است. خروجی نرمافزار از سمت چپ شامل گروه ها، نحوه تعریف گروه ها، تعداد داده های هر گروه، نسبت مشاهده شده، نسبت آزمون و sig (معنی دار بودن را نشان میدهد) میباشد.
در آزمون فرض صورت گرفته، اگر مقدار sig عامل کمتر از ۵ درصد باشد، فرض رد شده و فرض پذیرفته می شود. لذا برای هر مورد بررسی شده است که آیا نسبت موفقیت از ۰٫۶ بزرگتر است یا کوچکتر و در صورتیکه مقدار آن از ۰٫۶ بیشتر باشد، تاثیر آن عامل بالا است و در صورتی که مقدار آن کمتر از ۰٫۶ باشد، تاثیر عامل بالا نخواهد بود. در جدول (۴-۸) ، عوامل تاثیرگذار کمتر در حوزه آموزش نشان داده شده اند. این عوامل از مدل حذف میگردند. بنابراین میزان تاثیر عوامل باقیمانده، بیش از حد متوسط بوده و تاثیر زیادی در مدل و دستیابی به موفقیت دارند.
جدول (۴-۷): عوامل موثر در موفقیت اهداف نهایی آموزشی دانشکده در پرسشنامه (آ-۲) به صورت کد
شماره
عامل موثر در موفقیت فعالیتهای آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس
کد عامل
۱
بودجه دریافتی دانشکده
B
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1400-09-11] [ 05:50:00 ب.ظ ]
|