• کاهش هزینه‌های بازاریابی و فروش
    • جلب سریع‌تر و مؤثرتر مشتریان و درک بهتر از نیازمندی‌های آنان
    • افزایش میزان وفاداری مشتریان به سازمان
    • فراهم کردن شرایط مراجعه مجدد مشتری

مزایای به‌کارگیری مدیریت ارتباط با مشتری برای مشتریان را می‌توان به صورت زیر بیان نمود(چریستوفر[73]، 2003):

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

    • سرعت ارائه خدمات
    • ارائه خدمات یکپارچه
    • سهولت استفاده از خدمات ارائه شده
    • رضایت مشتری

مزایای یک برنامه مؤثر CRM، بهبود رضایت مشتریان، افزایش رشد درآمد و افزایش مزیت رقابتی به عنوان نتیجه حفظ مشتریان در بلندمدت می‌باشد. دلایل مالی زیادی که ناشی از تحقیقات انجام شده می‌باشد، نشان می‌دهد که افزایش حفظ مشتری باعث افزایش وفاداری مشتریان و در نتیجه جریانات نقدی بیشتر، افزایش سودآوری و کاهش هزینه‌های عملیاتی می‌شود(موازو[74]، 2007؛ کینگ و بورجس[75]، 2008؛ پلاکویانکی[76]، 2005).
2-2-5-اهداف مدیریت ارتباط با مشتری
هدف مدیریت ارتباط با مشتری، جمع‌ آوری اطلاعات، نیازها، ایده‌ها و درخواست‌های مشتریان و ایجاد یک سیستم یکپارچه برای ارائه خدمات بهتر و رضایت بیشتر مشتری است. سازمان‌های امروز نیاز به ارائه خدماتی فراتر از نیازهای پایه‌ای خود دارند، تا بتوانند رضایت و اعتماد هرچه بیشتر آن‌ها را جلب کنند. پس نیازمند سیستم‌های نوین ارتباطی و مدیریت ارتباط با مشتری هستند(گیو و نیو[77]، 2007). این سامانه مدیریتی، سازمان را قادر به ایجاد یک زنجیره به هم پیوسته از مشتریان و بهره‌مندی از اطلاعات یکپارچه و هماهنگ می‌کند. این امر با توجه به مشتری‌محور بودن بانک‌ها، اکثر نظرات مدیران را برای برخورداری از اعتماد و وفاداری بلندمدت مشتریان تأمین می‌کند(روح‌الامینی و ونکاتش[78]، 2011). در جدول زیر اهداف مدیریت ارتباط با مشتری از نقطه نظرهای گوناگون مورد بررسی قرار گرفته است.
جدول2-2. اهداف CRM

ردیف نویسنده اهداف
1 بارنت[79] صرفه جویی در هزینه هاي جمع آوري اطلاعات مشتریان
افزایش درآمد در نتیجه شناخت مشتریان
اثرات استراتژیک(بارنت، 2001)
2 نول شناسایی ارزش‌های خاص هر گروه از مشتریان
درک اهمیت نسبی آن نیازها برای هر گروه مشتری
اندازه‌گیری نتایج و اثبات بازده سرمایه‌گذاری(مولر و نیفلر، 2011)، (نول، 2000)
3 سویفت بهبود فرایند ارتباط با مشتریان واقعی
ارائه محصولات صحیح به هر مشتري
ارائه محصولات صحیح در زمان صحیح به هر مشتري(شیاح[80]، 2005)
4 البداوی و عنایت‌تبار

افزایش درآمد:

  1. شناخت فرصت‌های جدید
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...