۹

Accuprocess

۱۰

Adonis

شکل ۳-۳ نشان دهنده ساختار شبکه عصبی مصنوعی در جهت ارزیابی کارایی نرم افزار­های مورد بررسی BPMS می­باشد:

شکل ۳-۳- مدل شبکه عصبی انتخاب BPMS
فصل چهارم
نتایج تحقیق
۴-۱- مقدمه
روند فعلی و رو به­ رشد در عرصه­ فن­آوری شرکت­ها، ظهور مجموعه نرم­افزارهای کاربردی است. این استراتژی توسط شرکت­هایی مثل [۵۴]SAP، IBM[55]، BEA[56]و ORACLE[57]دنبال می­ شود. مجموعه نرم­افزارهای کاربردی به همراه سرویس نرم­افزار، پورتال شرکت، هوشمندی کسب­وکار، مدیریت فرایند کسب­وکار، یکپارچه­سازی نرم­افزار و توسعه خدمات سرویس­دهی ارائه می­ شود. این شرکت­های بزرگ نرم­افزاری اجزاء لازم برای پیاده­سازی BPMS را فراهم می­سازند. برخی از آن­ها، به­خصوص IBM، کارهای قابل توجهی در زمینه­ یکپارچه­سازی این اجزاء با نرم­افزارBPMS انجام داده­اند .مجموعه نرم­افزارهای کاربردی نیروی قدرتمندی در بازار است؛ چراکه این استراتژی باعث کاهش هزینه برای مشتریان می­ شود و نقشه­ی راهی در زمینه­ تکنولوژی ارائه می­دهد]۱۵[. ادغام­ها و تثبیت­های بسیاری در زمینه­ نرم­افزار، توسط فروشندگان مختلف به وجود آمده است تا بتوانند به جمع­آوری مجموعه ­ای از قابلیت ­های درست نرم­افزار مدیریت فرایند کسب­وکار دست یابند. بازار BPMS بسیار قوی عمل می­ کند، چرا که در سال ۲۰۰۸ حداقل ۱۵ عرضه­کننده­ این نرم­افزار برای دست­یابی به سهم بازار بیشتر به رقابت پرداختند. در این مرحله، فروشندگان پلت فرم­هایی مانند IBM، ORACLE،SAP، SoftwareAG، بهترین پروژه­ های اتوماسیون فرایند را مخصوصاً در زمینه­ پروژه­ های یکپارچه­سازی نرم­افزارهای سازمانی انجام دادند و فروشندگان کوچک­تر، بیشتر در زمینه­ گردش کار متمرکز شدند و با این حال، حدود نیمی از سهم بازار را تشکیل دادند]۳۸،۳۹،۵۶[.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

در این فصل، ابتدا ویژگی­های چند نرم­افزار مختلف در زمینه­ مدیریت فرایند کسب­وکار، از جمله: Oracle، AuraPortal، Bizagi،Software AG ،Tibco ،Bonitasoft ،Appian ، Signavio،Accuprocess ، Adonis می­پردازیم و پس از آن، با کمک شاخص­ هایی که در فصل ۳ به آن­ها اشاره شد، به بررسی این نرم­افزارها و قابلیت ­های آن­ها می­پردازیم.
۴-۲- [۵۸]ORACLE
شرکت اوراکل یک شرکت چند­ملیتی فن­آوری رایانه­ای مستقر در ایالات متحده­ی آمریکا می­باشد. این شرکت متخصص، در حال توسعه و بازاریابی سیستم­های سخت­افزاری و نرم­افزاری برند خود (به ویژه سیستم­های مدیریت پایگاه داده) می­باشد. اوراکل دومین سازنده­ی نرم­افزار، از لحاظ درآمد، بعد از مایکروسافت است. این شرکت همچنین ابزارهایی برای توسعه پایگاه داده و سیستم­های نرم­افزاری مانند برنامه­ ریزی منابع سازمانی، مدیریت ارتباط با مشتری و مدیریت زنجیره تأمین می­باشد. شرکت اوراکل خانواده­ای از محصولات نرم­افزاری با عنوان میان­افزارها تولید می­ کند، که از جمله­ آن­ها می­توان، سرور برنامه ­های کاربردی، سیستم های یکپارچه، مدیریت فرایند کسب­وکار ، تعامل با کاربر، مدیریت محتوا، مدیریت هویت و هوش کسب­وکار را نام برد.
شرکت اوراکل، محصولات اصلی برای مدیریت فرایند کسب­وکار و اتوماسیون فرایند کسب­وکار ، از طریق محصولات از پیش یکپارچه شده مانند: ابزار مدل­سازی برای تحلیل­گران کسب­وکار ، ابزارهای توسعه­دهنده برای یکپارچه­سازی سیستم، ابزار نظارت بر فعالیت­های کسب­وکار مانند داشبورد مدیریتی، و تعامل با کاربران برای انجام فرایند ها، فراهم می­ کند. Oracle BPM Suite و Oracle BPA Suite، کامل­ترین بسته­های نرم­افزاری در صنعت محصولات BPM ، برای ارائه­ فوری و تأثیرگذار نرخ بازگشت سرمایه، ارائه­ خدمات به مشتریان، برتری عملیاتی و ارائه­ ارزش کسب­وکار به معماری سرویس­گرا می­باشند.
بسته­ی جامع و یکپارچهBPM شرکت اوراکل، بهره،وری بیشتر ، میدان دید بهتر از فرآیندها و چابکی بیشتر را نسبت به هر مجموعه­ دیگر از محصولات برای طیف وسیع­تری از فرآیندها ایجاد می­ کند. کاربران می­توانند به سرعت، فرآیندها را برای بهینه­سازی و اتوماسیون، مدل­سازی نمایند. صاحبان فرایند دید و کنترل بهتری ازعملکرد فرآیندها را می­توانند از طریق هشدارها، KPI ها و داشبورد مدیریتی به دست آورند. راه­ حل­های جدید و نوآوری­ها از سرعت بیشتری برخوردار می­شوند. زبان مشترکی برای تحلیل­گران کسب­وکار و متخصصان IT برای همکاری در اجرای فرآیندها ایجاد می­ شود. مرزهای بین برنامه ­های کاربردی، سیستم­ها، و مردم با پشتیبانی از طیف گسترده­ای از فرآیندهای انسان محور و سیستم محور، حذف می­شوند]۵۸[. از جمله خدماتی که شرکت اوراکل ارائه می­دهد:
پشتیبانی محصولات: با شناسایی مشتریان خود و حمایت از حقوق آن­ها (که معمولاً از طریق وب در دسترس مشتریان قرار می­گیرد).
به­روزرسانی سیستم: از سال ۲۰۰۵، شرکت اوراکل محصولات خود را هر سه ماه به­روز­رسانی می­ کند.
خدمات ابری اوراکل
خدمات مشاوره و خدمات تخصصی و فنی کسب­وکار
خدمات مالی
پشتیبانی آنلاین و تحت وب
آموزشگاه اوراکل برای آموزش بسته­های نرم­افزاری و تجارت و صدور گواهی­نامه­ های دوره­ های آموزشی
۴-۳- AuraPortal[59]
یک سیستم مدیریت فرایند کسب­وکار درجه یک، بدون شک، یکی از با ارزش­ترین دارایی­ های هر سازمان به شمار می­رود، چرا­که این سیستم بازده فوق العاده­ای را در سازمان با گسترش و بهینه­سازی ساختاری خود فراهم می­ کند و باعث می­ شود، انطباق سریع با تغییرات درونی و بیرونی ایجاد شود. در میان سیستم­های مدیریت فرایند کسب­وکار موجود در بازار بین المللی،AuraPortal BPM به­عنوان یکی از بهترین محصولات در نظر گرفته می­ شود که به دلیل توانایی در طراحی، پیاده­سازی، ارزیابی و مدیریت تمام فرآیندهای سازمان با بالاترین عملکرد می­باشد. AuraPortal، اجازه می­دهد تا توسط ابزار­های مدل­سازی بدون نیاز به برنامه نویسی­های پیچیده، مدل­ها ایجاد گردند.
از این رو، زمان و هزینه مؤثر کاهش می­یابد که در نهایت منجر به بهبود مستمر فرآیندهای سازمان می­گردد. مدل­سازی فرایند درAuraPortal ، بر اساس BPMN 2.0 انجام می­ شود. در واقع مدل­سازی برای هر کلاس از فرایند، ایجاد می­ شود، مانند چرخه­ی فروش که از عملیات فروش گوناگونی تشکیل می­ شود. مدل­سازی فرایند کسب­وکار در دو مرحله انجام می­گیرد:
مرحله ۱:
یک نمودار با بهره گرفتن از ماژول­های فرایند و خطوط اتصال آن­ها که نشا­ن­دهنده جریان عمل فرایند می­باشد، رسم می­ شود. این محصول از دو ابزار مدل­سازی جاوا و Visio-MSاستفاده می­ کند. مزایای استفاده از این ابزار رسم نمودار، عبارتند از:
کاربر پسند بودن
استفاده از BPMN
مدل­سازی در زمان بسیار کوتاه
سازگار با تمامی مرورگرها و سیستم­های عامل
بدون نیاز به برنامه ­های شخص ثالث
بررسی خطاها به طور خودکار
مرحله ۲:
هنگام ذخیره­سازی نمودارها، سیستم خطاها را بررسی می­ کند و کاربر را آگاه می­سازد و تنها اگر نمودار عاری از هر خطایی باشد ذخیره می­ شود. اجزاء مدل­سازی نرم­افزار در سه بخش، گروه­بندی می­شوند:
شناسایی: نام، توضیحات، نوع عملکرد
اجرا: عملیات فعال، غیر فعال، فرآیندهای مشترک ،کاربران، مسئولان، دستورالعمل­ها، متن، قانون کسب­وکار، فرم­ها
تقویم مرجع و کنترل مدت زمان: وظایف سیستم، رویدادها، نقاط کنترل
AuraPortal ، نرم­افزاری است مبتنی بر وب برای شرکت هایی که شامل مجموعه ­ای از برنامه ­های ضروری برای یکپارچه­سازی سازمان هستند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...