بیت اولیه
بیت حاصل نگاشت

 

x0
b0,0

 

x1
b2,0

 

x2
b4,0

 

x3
b1,0

 

x4
b3,0

 

x5
b5,0

 

شکل ۲-۱۰-الف: اینترلیوینگ داخلی در حالت غیر سلسله مراتبی برای مدولاسیون QPSK
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

شکل ۲-۱۰-ب: اینترلیوینگ داخلی در حالت غیر سلسله مراتبی برای مدولاسیون ۱۶-QAM

شکل ۲-۱۰-ج: اینترلیوینگ داخلی در حالت غیر سلسله مراتبی برای مدولاسیون ۶۴-QAM
مطابق شکل ۲-۱۰ هرکدام از زیر دنباله­های تولید شده به صورت جداگانه توسط یک اینترلیور بیتی مورد پردازش قرار می­گیرند. حداکثر تعداد اینترلیورهای مورد نیاز برابر با ۶ است و این بلوک­ها در شکل ۲-۱۰ با نام I0 تا I5 نمایش داده شده ­اند. طول بلوک­های اینترلیوینگ برای تمام اینترلیورها یکسان و برابر ۱۲۶ بیت می­باشد یعنی برای مود k2 دقیقاً ۱۲ باردر هر سمبل OFDM و برای مود k8 دقیقاً ۴۸ بار در هر سمبل OFDM پردازش بلوکی اینترلیوینگ بیتی انجام می­ شود. بردار ورودی به اینترلیور eام به صورت:

و بردار خروجی آن به صورت نشان داده می­ شود. رابطه بین بردار ورودی و خروجی نیز به صورت زیر تعریف می­ شود:

که در این رابطه فوق تابع تبدیل H برای اینترلیورهای مختلف متفاوت بوده و به صورت زیر تعریف می­ شود:

خروجی اینترلیورهای مورد استفاده با یکدیگر ادغام شده و بردارهای y`w را به صورت زیر تشکیل می­ دهند:

در شکل ۲-۱۱ روش تولید زیر دنباله­ها در اینترلیوینگ داخلی در حالت ارسال سلسله مراتبی برای مدولاسیون ۶۴-QAM و ۱۶-QAM نشان داده شده است. همان طور که گفتیم در این حالت دنباله با اولویت بیش­تر به ۲ زیردنباله و دنباله با اولویت کم­تر به v-2 زیردنباله تقیسم می­ شود [۱۹].

شکل ۲-۱۱-الف: اینترلیوینگ داخلی در حالت سلسله مراتبی برای مدولاسیون ۱۶-QAM

شکل ۲-۱۱-ب: اینترلیوینگ داخلی در حالت سلسله مراتبی برای مدولاسیون ۶۴-QAM
۲-۲-۶-۲- اینترلیوینگ داخلی روی سمبل­ها
هدف از اینترلیوینگ سمبلی نگاشتن کلمه­های v بیتی به دست آمده از مرحله قبل به حامل­های حاوی اطلاعات در هر سمبل OFDM است (می­دانیم که تعداد حامل­های حاوی اطلاعات در هر سمبل OFDM در مود k2 برابر با ۱۵۱۲ و در مود k8 برابر با ۶۰۴۸ می­باشد). برای این منظور ابتدا بردار Y’=(y’0, y’1,…, y’Nmax-1) تشکیل می­ شود و سپس بردار اینترلیو شده Y=(y0, y1,…, yNmax-1 ) از روی این بردار به صورت زیر به دست می ­آید. (Nmax تعداد حامل­های حاوی اطلاعات را نشان می­دهد) [۱۹].

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...