‏۲–۶

در رابطه فوق، توان بار i در ابتدای ساعت برحسب مگاوات است. به ازای t=1 عنصر از این بردار، برابر با توان اولیه بار است که در روز قبل محاسبه شده و برای روز بعد آن مقداری معلوم است. عنصر نیز نشان­دهنده مقدار توان بار در اولین ساعت روز بعد است که در روز قبل محاسبه می­ شود. مقداری انرژی مصرفی در یک بازه زمانی با سطح زیر منحنی توان لحظه‌ای برابر است. در این تحقیق، با فرض بازه زمانی یک‌ساعته برای محاسبه انرژی، آن را مطابق شکل ‏۲‑۲ با سطح حاصل از اتصال خطی مقادیر توان در ابتدای دو ساعت متوالی تقریب می‌زنیم.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

شکل ‏۲‑۲ محاسبه انرژی مصرفی بار i در فاصله ساعت t1 تا t2 با بهره گرفتن از قانون ذوزنقه‌ای
قیود زیر حداقل و حداکثر نرخ تغییرات مجاز افزایشی و کاهشی بار مورد تقاضا در دو ساعت متوالی را نشان می‌دهند.

‏۲–۷

در رابطه فوق، و به ترتیب حداکثر شیب تغییرات افزایشی و کاهشی بار i برحسب مگاوات بر ساعت می‌باشند.
لازم به ذکر است که در کلیه قیود در ادامه، از اندیس به‌جای استفاده شده است؛ زیرا مقداری معلوم است و به ازای تا ، تنها عناصر تا متغیر می­باشند.
قیود زیر حداقل و حداکثر بارها در هر ساعت را نشان می‌دهند.

‏۲–۸

در رابطه فوق، و حداکثر و حداقل توان مورد تقاضای بار i در ساعت برحسب مگاوات است.
در ادامه قیود شبکه الکتریکی ارائه می‌شود. لازم به ذکر است که در کلیه روابط، منظور از شین‌های داخلی شبکه محلی، شین‌های نامتصل به شبکه اصلی است. به‌عنوان مثال، در شکل ‏۲‑۳، یک شبکه نمونه محلی نمایش داده شده است. در این شبکه شین‌های ۳،۲ و ۵، شین‌های داخلی و شین‌های ۱ و ۴، شین‌های متصل به شبکه اصلی می‌باشند.

شکل ‏۲‑۳ مثالی از یک شبکه محلی با شین‌های داخلی ۳،۲ و ۵ و شین‌های متصل به شبکه اصلی ۱ و ۴
قیود شبکه الکتریکی
در کلیه روابط قیود ‏۲–۹ و ‏۲–۱۰، قیود تعادل توان در شین‌های شبکه (شین‌های داخلی شبکه محلی و شین‌های متصل به شبکه اصلی) در هر ساعت را نشان می‌دهند.

‏۲–۹

‏۲–۱۰

در روابط فوق، توان تحویلی به شبکه محلی در ابتدای ساعت در شین b متصل به شبکه اصلی برحسب مگاوات، توان عبوری از خط l در ابتدای ساعت برحسب مگاوات، عنصر سطر b و ستون l از ماتریس تلاقی خطوط و شین‌های شبکه (برابر ۱ است اگر خط l از شین b خارج شود، برابر ۱- است اگر خط l به شین b وارد شود و در غیر این دو صورت برابر با صفر است)، عنصر سطر b و ستون i از ماتریس تلاقی بارها و شین‌های شبکه (برابر ۱ است اگر بار i به شین b متصل باشد و در غیر این صورت برابر با صفر است)، مجموعه شین‌های شبکه محلی و مجموعه شین‌های متصل به شبکه اصلی است. مطابق با قیود ‏۲–۹، توان دریافتی در هر شین متصل به شبکه اصلی، با مجموع توان مصرفی در همان شین و خالص توان انتقالی از طریق خطوط متصل به آن شین به سایر شین‌های شبکه در هر ساعت برابر است. طبق قیود ‏۲–۱۰ نیز در هر شین داخلی شبکه محلی (در کلیه شین‌ها به‌جز شین(های) متصل به شبکه اصلی)، خالص توان دریافتی از خطوط متصل به آن شین با توان مصرفی در آن شین برابر است.
قیود زیر، توان عبوری از خطوط شبکه را از طریق رابطه پخش توان مستقیم محاسبه می‌کنند.

‏۲–۱۱

در رابطه فوق، زاویه ولتاژ شین b در ابتدای ساعت برحسب رادیان، راکتانس خط l برحسب اهم و مجموعه خطوط شبکه محلی می‌باشد. برای استفاده از پخش توان مستقیم که شکل خطی شده پخش توان متناوب است، از فرضیات مطرح شده در [۳۰] استفاده شده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...