(۰)

۱۰
(۰)

۱۰
(۰)

۱۰
(۰)

پای چرخیده به داخل
(درجه)

۶.۰۶
(۳.۶۹)

۷.۱۶
(۳.۳۹)

۶.۶۱
(۳.۲۶)

۶.۵۹
(۳.۴۵)

پای چرخیده به خارج
(درجه)

۷.۴۲
(۳.۵۶)

۶.۸۳
(۳.۳۴)

۷.۲۵
(۳.۶۱)

۷.۱۸
(۳.۴۸)

به منظور شناسایی پارامتر­های شاخص کودکان ۹ تا ۱۲ سال از تکنیک آنالیز اجزای اصلی (PCA) استفاده شد. در مرحله­ اول کلیه­ پارامتر­های وارد آزمون آماری همبستگی چندگانه شدند تا از این طریق متغیر­های همپوشان حذف گردند و شرایط آنالیز اجزای اصلی (بیشتر از صفر شدن ماتریس همبستگی و بیشتر از ۰.۵ بودن ضریب KMO) برقرار شود. سپس تکنیک آنالیز اجزای اصلی برای متغیر­های منتخب هر رده­ی سنی اعمال شد. ردیف ماتریس مورد نظر از آزمودنی­ها (هر ردیف به عنوان نماینده­ی هر آزمودنی) و ستون از متغیر­ها (آنتروپومتریکی) تشکیل شده بود. در مرحله­ بعد به منظور انتخاب نوع دورانی که برای شناسایی ساختار اصلی مجموعه­ اطلاعات انجام می­ شود از Varimax rotation استفاده شد. در انت­ها نیز به منظور ساده کردن فرایند تفسیر اطلاعات تنها پارامتر­هایی موجو در مؤلفه­ های دارای مقادیر ویژه­ی بالاتر از ۱ و با بار عاملی بالاتر از ۰.۷ نگه داشته شدند.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
شاخص­ های اصلی پارامتر­های آنتروپومتریکی
قبل از ورود اطلاعات به آنالیز اجزای اصلی، با بهره گرفتن از ضریب همبستگی چندگانه پارامتر­های همپوشان حذف گردید و پارامتر­های آنتروپومتریکی زیر باقی مانده و وارد PCA شدند. قد، وزن، پهنای سر، محیط سر، پهنای تنه از سطح ناف، محیط تنه از سطح ناف، ارتفاع عمودین شسته از سطح لگن، محیط بازو، طول ساعد، محیط آرنج، پهنای آرنج، محیط مچ دست، پهنای استخوان ران، حداکثر محیط ساق، قطر قوزک ­ها، چربی سه سر و چربی فوق خاری. پس از وارد کردن متغیر­های باقی مانده به آنالیز اجزای اصلی، PCA برای هر رده­ی سنی تعدادی مؤلفه معرفی کرد که بیشترین واریانس داده ­ها را در بر می­گیرند. در جدول ۴.۷ مؤلفه­ های مذکور به همراه درصد واریانس تبیینی مربوطه و همچنین در جداول ۸.۴، ۹.۴، ۱۰.۴ و ۱۱.۴ پارامتر­های موجود در هر مؤلفه به همراه بار عاملی آن­ها ارائه شده است.
جدول ۴.۷. مؤلفه­ های استخراج شده از اجزای اصلی به همراه مقادیر درصدی واریانس مربوط به هر مؤلفه در رده­های سنی ۱۰، ۱۱ و ۱۲ سال

مؤلفه ها

۱۰ سال

۱۱ سال

۱۲ سال

۱۰ تا ۱۲ سال

۱

۹۱/۳۹

۰۶/۲۷

۵۵/۲۹

۵۷/۲۷

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...