با توجه به نتایج ارائه‌شده در نگاره ۴-۱۱، برای مدل مورد آزمون هر چه شاخص RMSEA و SRMR کوچک تر باشند، حاکی از برازش بهتر مدل است. شاخص جذر برآورد واریانس خطای تقریب (RMSEA) و ریشه استاندارد میانگین مجذور پس ماندها به ترتیب برابر است با۰۶۵/۰ و ۰۶۱/۰ و بیانگر خطای معقول برای تقریب در جامعه است. برای شاخص برازندگی تطبیقی (CFI)، برای ارزش ۹/۰، شاخص برازش پذیرفته شده و بالای ۹۵/۰ برازش خیلی خوب را نشان می دهد. شاخص CFI برای این مدل، ۹۵/۰ است که بیانگر برازش خیلی خوب مدل است. همچنین برای شاخص نرم شده برازندگی (NFI) مقادیر بین ۹۰/۰ تا ۹۵/۰ قابل قبول، و مقادیر بالاتر از ۹۵/۰ عالی است. شاخص NFI در این مدل، ۹۲/۰ است که نشان می دهد مدل با داده‌ها برازش قابل قبولی دارد. مقادیر سه شاخص نیکویی برازش و شاخص نرم نشده برازندگی (NNFI) و شاخص برازندگی فزاینده (IFI) نیز بر باید دست کم ۹/۰ باشد تا مدل مورد نظر پذیرفته شود. مقادیر این سه شاخص برای مدل حاضر به ترتیب برابر است با ۹۰/۰، ۹۴/۰ و ۹۵/۰ می‌باشد که نشان می دهد مدل از برازندگی خوبی برخوردار است.

( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

۴-۱۱ نتایج حاصل از آزمون فرضیات
در ادامه با توجه به نتایج حاصل از تخمین مدل به آزمون فرضیه‌ها پرداخته می‌شود. در این مرحله، تخمینهای فردی پارامترهای آزاد براساس تفاوتها آنها از ارزش صفر و سطح معناداریِ مشخص شده برای آنها، مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. نسبت تخمین به خطای استاندارد در آماره t توزیع می‌شود و می‌بایستی در آزمون t باید خارج بازه (۹۶/۱+ ,۹۶/۱-) باشد تا این تخمین‌ها از لحاظ آماری معنادار شوند.
۴-۱۱-۱ نتایج حاصل از آزمون فرضیه اول پژوهش
هدف از آزمون این فرضیه بررسی تاثیر دانش هوش فرهنگی بر رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران می‌باشد.
H0. : دانش هوش فرهنگی بر رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران تاثیر ندارد.
H1. : دانش هوش فرهنگی بر رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران تاثیر دارد.
نتایج حاصل از آزمون این فرضیه در نگاره ۴-۱۳ ارائه‌شده است.
نگاره ۴-۱۳) نتایج حاصل از آزمون فرضیه اول پژوهش

متغیرهای وابسته ضریب مسیر آماره t
رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران ۴۸/۰ **۱۶/۴

با توجه به نگاره ۴-۱۳، مقدار آماره‌ t برابر با ۱۶/۴ بوده و حاکی از تاثیر دانش هوش فرهنگی بر رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران در سطح اطمینان ۹۵ می‌باشد. مثبت بودن ضریب مسیر دانش هوش فرهنگی (۴۸/۰) حاکی از آن است که دانش هوش فرهنگی تاثیر مستقیمی بر رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران دارد و می توان گفت که افزایش در دانش هوش فرهنگی سبب افزایش رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران می شود. بنابراین فرضیه صفر رد و فرضیه اول پژوهش مورد پذیرش قرار می‌گیرد.
۴-۱۱-۲ نتایج حاصل از آزمون فرضیه دوم پژوهش
هدف از آزمون این فرضیه بررسی تاثیر انگیزش هوش فرهنگی بر رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران می‌باشد.
H0. انگیزش هوش فرهنگی بر رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران تاثیر ندارد.
H1. انگیزش هوش فرهنگی بر رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران تاثیر دارد.
نتایج حاصل از آزمون این فرضیه در نگاره ۴-۱۴ ارائه‌شده است.
نگاره ۴-۱۴) نتایج حاصل از آزمون فرضیه دوم پژوهش

متغیرهای وابسته ضریب مسیر آماره t
رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران ۶۳/۰ **۳۲/۸

با توجه به نگاره ۴-۱۴، مقدار آماره‌ t برابر با ۳۲/۸ بوده و حاکی از تاثیر انگیزش هوش فرهنگی بر رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران در سطح اطمینان ۹۵ می‌باشد. مثبت بودن ضریب مسیر انگیزش هوش فرهنگی (۶۳/۰) حاکی از آن است که انگیزش هوش فرهنگی تاثیر مستقیمی بر رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران دارد و می توان گفت که افزایش در انگیزش هوش فرهنگی سبب افزایش رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران می شود. بنابراین فرضیه صفر رد و فرضیه دوم پژوهش مورد پذیرش قرار می‌گیرد.
۴-۱۱-۳ نتایج حاصل از آزمون فرضیه سوم پژوهش
هدف از آزمون این فرضیه بررسی تاثیر رفتار هوش فرهنگی بر رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران می‌باشد.
H0. رفتار هوش فرهنگی بر رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران تاثیر ندارد.
H1. رفتار هوش فرهنگی بر رفتارشهروندی مدیران شعب بانک ملت ایران تاثیر دارد.
نتایج حاصل از آزمون این فرضیه در نگاره ۴-۱۴ ارائه‌شده است.
نگاره ۴-۱۴) نتایج حاصل از آزمون فرضیه سوم پژوهش

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...