جدول ۳-۴ گروهبندی معیارها
در حوزه تصمیم‌گیری با توجه به نوع تخصص و سطح سازمانی خبرگان شناسایی شده، تصمیم گرفته شد تا خبرگان به دو گروه تقسیم شوند که از گروه اول که دارای نگرش کلان‌تری بودند در وزن‌دهی به معیارها استفاده گردد و از گروه دوم که نگرش عملیاتی‌تری داشتند و به کف کارخانه نزدیک تر بودند، برای امتیاز دهی به تجهیزات بر مبنای معیارها بهره گرفته شود.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۳-۴- محاسبه اوزان هر یک ازمعیارهای تصمیم‌گیری از روش خبرگی
در این مرحله به شیوه نظر سنجی از خبرگان شرکت تلاش می شود تا میزان اهمیت هر یک از معیارهای غربالگری در سازمان مورد نظر بدست آید .لذا ضروری است هریک از تصمیم گیرندگان ،نظر خود را در خصوص میزان اهمیت هر یک از معیارهای چهار گانه ارائه نماید .
نکته حائز اهمیت در این مرحله این است که به اعتقاد کارشناسان شرکت فولاد آلیاژی ایران شاخص‌ها‌ی در نظر گرفته شده در چهار منظر در تعامل با یکدیگر می باشند .بنابراین تعیین اوزان این شاخص‌ها‌ بدون در نظر گرفتن تعامل آنها با یکدیگر عاری از اشکال نمی باشد در این راستا برای رفع این مشکل شیوه ای مشتمل بر رویکرد ANP فازی به شرح زیر در نظر گرفته شد.
الف : در سطح دوم با در نظر گرفتن بر هم کنش هر یک از مناظر چهار گانه بر یکدیگر ،وزن این مناظر با رویکرد ANP فازی محاسبه می گردد جهت این کار بایستی از مقایسات زوجی نسبت به هدف که همان سطح اول و نسبت به هریک از ابعاد استفاده گردد .تا تاثیر متقابل ابعاد نیز در نظر گرفته شود .در این میان جهت اخذ نظرات خبرگان در قالب عبارات کلامی می توان از عبارا ت کلامی مندرج در جدول زیر استفاده نمود.
منظر ایمنی
منظر انسانی
منظر فنی
منظر مالی
انتخاب تجهیزات
انتخاب تجهیزات
شکل ۳-۱ تعامل مناظر چهار گانه بایکدیگر

عبارات کلامی اعداد فازی
ارجحیت یا اهمیت برابر (۱,۱,۱)
ارجحیت یا اهمیت کم (۲,۳,۴)
ارجحیت یا اهمیت قوی (۴,۵,۶)
ارجحیت یا اهمیت خیلی قوی (۶,۷,۸)
ارجحیت یا اهمیت مطلق (۸,۹,۱۰)

جدول ۳-۵ عبارات کلامی‌ واعداد فازی جهت مقایسه ترجیحات معیارها نسبت به یکد یگر (SEMI ET AL 2009)
دراینجا باید ۵ جدول به شرح زیر تشکیل داد و تعامل هر منظر با هدف و هچنین مناظر دیگر را با مقایسات زوجی با یکدیگر سنجید .

انتخاب تجهیزات
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...