در آن نسبت به تولید آمار واطلاعات ارزشمندی اقدام می گردد که در وهله اول میتواند بعنوان ابزار نیرومند تصمیم سازی برای مدیران سازمان در سطوح مختلف سیاستگذاری وبرنامه ریزی واجرائی در جهت حذف ، کاهش ، افزایش وادامه  اجرای دوره آموزشی بدون تغییر حجم وظرفیت ونیزتجهیز یا ارتقاء کارگاههای آموزشی بکار رود همچنین برای مشاوران نتایج گران قیمتی را در زمینه بازار حرفه آموزی فراهم می آورد (ضیائی، ۱۳۸۸، ص ۷۸).

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

۱-۳-اهداف تحقیق
۱-۳-۱-هدف اصلی
شناخت تأثیر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اشتغال زندانیان آزاد شده شهرستان مشگین‌شهر.
۱-۳-۲-هدف فرعی
شناخت بستگی بین نوع حرفه آموزش و اشتغال زندانیان؛
شناخت تأثیر درک مددجو از محتوای آموزش فنی و حرفه‌ای بر اشتغال زندانیان آزاد شده ؛
شناخت تأثیر میزان مهارت زندانیان آموزش دیده بر اشتغال زندانیان آزاد شده ؛
شناخت تأثیر کیفیت آموزش فنی و حرفه ای بر اشتغال زندانیان آزاد شده؛
۱-۴- سوالات تحقیق:
آیا نوع حرفه آموزشی در اشتغال زندانیان آزاد شده تاثیر دارد؟
آیا درک مددجو از محتوای آموزش فنی و حرفه‌ای در اشتغال زندانیان آزاد شده تاثیر دارد؟
آیا مهارت زندانیان آزاد شده در اشتغال زندانیان تاثیر دارد؟
آیا کیفیت آموزش فنی و حرفه‌ای در اشتغال زندانیان آزاد شده تاثیر دارد؟
۱-۵- فرضیه ‏های تحقیق:
بین نوع حرفه و اشتغال زندانیان آزاد شده بستگی وجود دارد؛
درک مددجو از محتوای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اشتغال زندانیان آزاد شده موثر است، به بیان دیگر در مدت زمان آموزش افراد شاغل و غیر شاغل تفاوت معنی داری وجود دارد؛
میزان مهارت زندانیان آموزش دیده بر اشتغال زندانیان آزاد شده موثر است، به بیان دیگر در میزان مهارت افراد شاغل و غیر شاغل تفاوت معنی داری وجود دارد؛
کیفیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اشتغال زندانیان آزاد شده موثر است، به بیان دیگر در کیفیت آموزش افراد شاغل و غیر شاغل تفاوت معنی داری وجود دارد؛
۱-۶-مدل تحلیلی
شکل ۱-۱- مدل مفهومی تحقیق
۱-۷-تعاریف متغیرها
۱-۷-۱-تعریف متغیر وابسته
اشتغال زندانیان آزاد شده
متغیر وابسته و اصلی در این تحقیق اشتغال زندانیان پس از آزادی است. مسلماً اندازه‌گیری این متغیر به صورت اشتغال/عدم اشتغال خواهد بود تا بررسی شود چه تعداد از آموزش دیدگان فنی و حرفه‌ای در زندان زندان مشکین شهر پس از آزادی در راستای رشته آموزش دیده دارای شغل بوده و چه تعداد بی‌کار هستند و یا چه تعداد به کاری غیر از آنچه در زندان آموزش دیده‌اند گمارده شده‌اند. این متغیر با مقیاس اسمی مورد بررسی قرار می‌گیرد که پس از مطالعه پرونده‌های زندانیان آزاد شده و دستیابی به آدرس یا محل کار آنها از طریق پرسش مستقیم از آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد. یادآوری می‌شود به لحاظ زمانی افراد گروه نمونه که در این تحقیق مورد بررسی قرار می‌گیرند کسانی هستند که در طی سال ۹۱ از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در دوره حبس برخوردار بوده و اکنون از زندان آزاد شده‌اند.
۱-۷-۲-تعریف متغیرهای مستقل
کیفیت آموزش:
منظور این است که به چه میزان پاسخگویان از کیفیت آموزش های ارائه شده در زندان اعم از کیفیت کلاس های تئوری و عملی ، کیفیت استاد ، کیفیت امکانات و به روز بودن آن ها رضایت داشته و پنداشت آن ها در این زمینه چگونه است.
۲-نوع حرفه:
منظور نوع رشته و مهارتی که در زندان آموزش دیده اند می باشد. عناوین رشته هایی که در زندان مشکین شهر آموزش داده می شود در جدول زیر آمده است:
جدول ۱-۱- عناوین دوره ها و رشته های برگزار شده در زندان مشکین شهر در سال ۱۳۹۱

عناوین دوره ها و رشته های برگزار شده در زندان مشکین شهر در سال ۱۳۹۱
نجاری تاسیسات و لوله کشی برق خودرو برق ساختمان قالیبافی کامپیوتر تعمیرکار خودرو کشاورزی شیلات صنایع دستی خیاطی
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...