OLS

۸۳-۱۳۶۹

بیاتی (۱۳۸۴)

۱۱

صادرات غیرنفتی و حجم نقدینگی بر بازده سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری تاثیر مثبت و اما شاخص قیمت مصرف‌کننده و واردات بر بازده آنها تاثیر منفی داشته است.

OLS

۸۲-۱۳۷۶

رودپشتی و همکاران (۱۳۸۴)

۱۲

در حالی که حجم پول بیشترین تاثیر را بر تغییرات قیمت سهام دارد، اثرات نرخ ارز، تراز تجاری و تولید ناخالص داخلی بر بازار سهام با بی‌اطمینانی زیادی همراه است.
شاخص کل قیمت سهام اثر معنی‌داری بر متغیرهای کلان اقتصادی ندارد، در حالی که این متغیرها بر رونق بورس تاثیر می‌گذارند. لذا از شاخص کل قیمت سهام نمی‌توان برای پیش‌بینی متغیرهای کلان مورد نظر استفاده کرد و این متغیر از یک گام تصادفی آن طور که تئوری بازارهای کارآمد پیش‌ّینی کرده است، پیروی نمی‌کند.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

EG، ARDL، JJ و VECM و GC

۸۲-۱۳۷۰

آقابابایی (۱۳۸۴)

۱۳

علیت از سمت میزان نرخ رشد اعتبارات پرداختی به بخش خصوصی به سمت بازده بازار سهام وجود دارد و افزایش تلاطم در میزان اعتبارات پرداختی به بخش خصوصی باعث افزایش تلاطم در بازده بازار سهام می‌شود.
همچنین علیت از سمت نرخ رشد عرضه پول به سمت بازده بازار سهام وجود دارد و افزایش تلاطم در میزان نرخ رشد عرضه پول باعث کاهش بازده بازار سهام می‌شود.
اما بازار سهام در اقتصاد ایران کانالی برای سرایت سیاست پولی نیست.

ARCH و GARCH

۸۱-۱۳۷۰

کشاورزحداد و مهدوی (۱۳۸۴)

۱۴

متغیرهای نرخ تورم، نرخ ارز واقعی و قیمت نفت با شاخص قیمت سهام صنعت پتروشیمی یک رابطه تعادلی بلندمدت مثبت و معنی‌داری دارند.

ARDL

۸۰-۱۳۷۰

ابونوری و مشرفی (۱۳۸۵)

۱۵

شاخص تولیدات صنعتی بر روی رفتار شاخص قیمت سهام در ایران بی‌تاثیر است ولی نسبت قیمت داخل به خارج، قیمت نفت، قیمت مسکن و قیمت سکه تاثیر مثبت، و نرخ ارز و حجم پول تاثیر منفی بر شاخص قیمت سهام دارند.

ARDL

۸۲-۱۳۷۲

اسلاملوئیان و زارع (۱۳۸۵)

۱۶

در ایران بانک و بورس تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر رشد GDP ندارند، ولی تاثیر رشد اقتصادی بر بورس، مثبت و معنادار است.
در مجموع ۱۴ کشور مورد بررسی در بخش واقعی سرمایه‌گذاری و نیروی کار، اثر کاملا مثبت و معناداری بر رشد اقتصادی دارند. در بخش پولی، اثر بانک‌ها مثبت و معنادار است. تاثیر بورس بر رشد اقتصادی هر چند مثبت است، ولی معنادار نمی‌باشد.

GC، ARDL و Panel Data

۸۲-۱۳۶۷

صمدی، نصرالهی و کرمعلیان‌سیچانی، (۱۳۸۶)

۱۷

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...