• فراهم آوردن فضایی پویا، شاداب و با نشاط علمی و فرهنگی

اینک دانشگاه علم و فرهنگ که با هدف ارتقاء سطح دانش و فرهنگ جامعه و تأمین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز کشور تأسیس گردیده با دو دهه فعالیت آموزشی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های غیردولتی در ایران به شمار می‌رود. این دانشگاه با داشتن چهار دانشکده فنی - مهندسی، علوم انسانی ، هنر ، مدیریت گردشگری و نیز گروه‌های آموزشی علوم پایه در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری فعالیت آموزشی دارد. این دانشگاه دارای یک بخش مرکزی در تهران و چند شعبه در شهرستان‌ها می‌باشد که در مجموع بیش از ۱۰۰۰۰ دانشجو در آن به تحصیل اشتغال دارند.
این دانشگاه علاوه بر دارا بودن ۸۰ نفر عضو هیأت علمی تمام وقت در گروه‌های آموزشی مختلف، امکان همکاری و بهره‌گیری از اعضای هیأت علمی پژوهشکده‌های جهاددانشگاهی و اعضای هیأت علمی سایر دانشگاه‌ها را نیز فراهم کرده است.
با عنایت به اینکه توسعه روزافزون علم و فناوری، توجه به امر پژوهش و تحقیقات از اصول انکارناپذیر آموزش عالی کشور می‌باشد،حوزه پژوهشی دانشگاه علم و فرهنگ نیز مسئولیت هدایت فعالیتهای پژوهشی اعضاء هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه، به ویژه در دوره‌های تحصیلات تکمیلی را به عهده دارد. از مهمترین اهداف این حوزه می‌توان به تولید علم در قالب انجام تحقیقات علمی و تخصصی - کاربردی مورد نیاز کشور، ارائه مقالات پژوهشی و تألیف و ترجمه کتب تخصصی اشاره نمود.
شایان ذکر است، حضور واحدها و پژوهشکده‌های جهاددانشگاهی نظیر پژوهشگاه‌های رویان، علوم انسانی و اجتماعی، توسعه تکنولوژی و فرهنگ و هنر در کنار حوزه پژوهشی دانشگاه علم و فرهنگ باعث غنا و توانمندی بیشتر فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه گردیده است.
این دانشگاه، علاوه بر داشتن امکانات کتابخانه‌ای (کتب مرجع، کتاب‌های فارسی و لاتین و لوح‌های فشرده در زمینه‌های مختلف علمی) و سایت‌های کامپیوتری، از طریق ارتباط با بانک‌های معتبر علمی، امکان استفاده از آخرین منابع علمی و مجلات معتبر علمی پژوهشی داخلی و خارجی را برای اعضای هیأت علمی و دانشجویان فراهم نموده است. همچنین کلیه‌ آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مورد نیاز گروه‌های آموزشی دانشکده‌ها در فضای دانشگاه تجهیز شده و فعال می‌باشد. [۶۰]
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
از آنجا که برخی آمار مربوط به این دانشگاه به عنوان داده های تحقیق در ادامه این فصل آمده لذا به جهت پرهیز از دوباره گویی، در این بخش از آن صرف نظر شده است.پایگاه اطلاعات علمی (SID)
جهاد دانشگاهی تهران
معاونت آموزشی جهاد دانشگاهی
جهاد دانشگاهی
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
سازمان سنجش آموزش کشور
مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران
ثبت نام نخستین همایش ملی فرهنگ دانشجویی و مهندسی فرهنگی
۴- ۳ بررسی کارایی واحدهای تصمیم گیری در نمونه مورد مطالعه
گام نخست برای پیاده سازی و اجرای الگوریتم محاسبه حاشیه امنیت کارایی واحد های تصمیم گیری، ارزیابی کارایی آنها براساس یک مدل DEA است. در محاسبه کارایی واحدهای تصمیم ­گیری، شناخت دقیق ورودی­ ها و خروجی­های سیستم یک ضرورت مسلم محسوب می شود. لذا در این مرحله باید مشخص شود که برای گروه ­های آموزشی یک دانشگاه و به طور خاص، دانشگاه علم و فرهنگ، چه پارمترهایی به عنوان ورودی سیستم تلقی می­ شود و کدام پارامترها به عنوان نتایج کسب شده توسط گروه (خروجی­های گروه) اهمیت دارد. پس از تعیین ورودی­ ها و خروجی­های سیستم، اندازه ­گیری ورودی­ ها و خروجی­ها برای هر گروه آموزشی انجام می شود.
در سایر تحقیقات مربوط به کارایی واحدهای دانشگاهی، پارامترهای گوناگونی به عنوان ورودی و خروجی مورد استفاده قرار گرفته است. به عنوان مثال، در ارزیابی ۲۱ دانشکده دانشگاه بن گریون (Sinuany,Mehrez,Barboy,1994)، دو نوع ورودی و چهار نوع خروجی برای سیستم در نظر گرفته شد. ورودی­های سیستم شامل هزینه­ های عملیاتی هر دانشکده و حقوق و مزایای پرداختی به اساتید توسط هر دانشکده بود. خروجی­های سیستم نیز عبارت بود از تعداد تألیفات هر دانشکده، تعداد دانش­آموختگان، میزان مبالغ دریافتی بابت پروژه­ ها[۶۱] و تعداد ساعات اعتباری[۶۲] تدریس شده توسط هر دانشکده. در ارزیابی کارایی ۲۴ برنامه عالی MBA که توسط (Colbert,Levary,Shaner,2000) انجام شده، نسبت تعداد اعضای هیأت علمی به دانشجو و متوسط نمره آزمون ورودی دانشجویان به عنوان ورودی و رضایت دانشجویان همچنین رضایت کارفرمایان به عنوان خروجی­های سیستم در نظر گرفته شده است. عیسی­خانی در پایان نامه خود (عیسی­خانی،۱۳۸۱) کارایی گروه ­های آموزشی دانشکده علوم انسانی ایاننظر گرفته شده است.ن ورودی و رضایت دانشجویان و رضایت کارفرمایان به عنوان خروجی برای سیستم در نظر گرفته شد. دانشگاه تربیت مدرس را سنجیده است. وی در این تحقیق، تعداد ثبت­نام شدگان و تعداد اساتید را به عنوان ورودی­های سیستم در نظر گرفته است. عیسی خانی در پژوهش خود، خروجی­های سیستم را شامل تعداد فارغ­ التحصیلان، تعداد تألیفات، تعداد پذیرفته­شدگان مقطع بالاتر و متوسط نمره ارزشیابی اساتید هر گروه دانسته است. در مورد تعداد اساتید، با توجه به اینکه وزن اساتید از نظر درجه و رتبه علمی، می ­تواند متفاوت باشد، میزان حق­التدریس پرداختی به اساتید لحاظ شده است. در مورد تعداد تألیفات نیز، بر اساس آیین­ نامه ارتقای اعضای هیأت علمی، وزن­دهی صورت گرفته است.
در مجموع می­توان گفت در اکثر تحقیقات مربوط به کارایی واحدهای دانشگاهی، معیارهای مندرج در جدول ۴-۱ به عنوان ورودی و خروجی سیستم در نظر گرفته می­شوند.
جدول ۴-۱: پارامترهای ورودی و خروجی در نظر گرفته شده برای واحدهای دانشگاهی در تحقیقات پیشین[۶۳]

 

ورودی­ ها(Xj)
خروجی­ها (Yj)

 

هزینه­ها (حقوق و مزایا و هزینه­ های عمومی)
تعداد کارکنان ستادی و پشتیبانی
فضای آموزشی
تعداد اساتید
نسبت تعداد هیأت علمی به دانشجو
میزان سرمایه ­گذاری بر روی تجهیزات آموزشی
تعداد ثبت نامی
سرانه شهریه هر دانشجو
نمره فرد ثبت نامی
تعداد دانش­آموختگان
تعداد تألیفات
میانگین نمرات فارغ­ التحصیلان
میزان رضایت دانشجویان
میزان رضایت کارفرمایان
میزان ارائه خدمات به سایر واحدها
تعداد قبولی در مقطع بالاتر
میزان مبالغ دریافتی بابت پروژه­ ها

 
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...