جذب ، توسعه و حفظ و نگهداری کارکنان با کیفیت بالا

 

کارکنان را با نیازهای استراتژیک و عملیاتی سازمان ،هماهنگ میکند. جذب و توسعه و حفظ کارکنانی را که دارای عملکرد برتر ،بهره وری،انعطاف پذیری و نوآوری اند و سطوح بالایی از خدمات شخصی را به مشتریان ارائه میکنند و با فرهنگ و الزامات استراتژیک سازمان نیز تناسب دارند ،میسر میسازند

 
 

مدیریت استعداد

 

پیروزی در نبرد«شکار استعدادها»با اطمینان یافتن از اینکه کارکنان با استعداد و باانگیزه ای که حضورشان برای تحقق نیاز های فعلی و آینده سازمان ضرورت دارد ، موجود و دردسترس اند.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

 
 

محیط کاری- ارزش های محوری ، رهبری، تعادل کار- زندگی، مدیریت نیروی کار ناهمگون، استخدام مطمئن و ایمن

 

شکل دادن به«ایده بزرگ»(پرسل و همکاران ،۲۰۰۳ )یعنی چشم اندازی روشن و مجموعه ارزش هایی یکپارچه ، سازمان را به محیطی عالی و فوق العاده برای کار ،مبدل میسازد

 
 

طراحی شغل و کار

 

ایجاد مشاغلی جالب و انگیزاننده برای افراد که در انجام بهتر کار برای آنها استقلال(آزادی عمل )و انعطاف پذیری لازم را فراهم میسازد . افزایش انعطاف پذیری و رضایت شغلی که به افزایش عملکرد و بهره وری منجر میشود.

 
 

یادگیری و توسعه

 

افزایش مهارت ها و توسعه سطوح شایستگی مورد نیاز در نیروی کار. تشویق یادگیری مطلوب که وقتی افراد به طور فعال به دنبال کسب دانش و مهرت هایی باشند که موجب ارتقای اهداف سازمانی می گردند ، رخ می دهد.
ایجاد جو یادگیری – وسیله ای برای رشد که یادگیری خودگردان، مربی گری، حمایت از همکاران و کمک به آنها و همچنین آموزش را پرورش میدهد.

 
 

حوزه اقدام منابع انسانی

 

چگونگی تأثیر گذاری

 
 

مدیریت دانش و سرمایه معنوی۱

 

تمرکز بر یادگیری فردی و سازمانی و ارائه فرصت های یادگیری و فرصت هایی برای تسهیم دانش به شیوه ای سیستماتیک یا نظام مند.
اطمینان یافتن از حفظ موجودی دانش حیاتی و این که این دانش به منظور بهبود جریان دانش ،اطلاعات و یادگیری در داخل سازمان به کار گرفته می شود.

 
 

افزایش انگیزه ، تعهد و مشارکت نقش۲

 

تشویق کارکنان به این که ارزش های محوری سازمان را معرف خود بداند و در تحقق اهداف سازمانی ،مشارکت کنند و بکوشند. ایجاد جو همکاری و اعتماد وبیان واظح و روشن قرارداد روانشناختی.۳

 
 

مدیریت عملکرد- بالا

 

ایجاد نوعی فرهنگ عملکرد که در حوزه هایی از قبیل بهره وری،کیفیت ،سطوح ارائه خدمات به مشتریان ،رشد،سودآوری و نهایتأ افزایش ارزش سهامدار ، عملکرد بالا را برانگیزاند و تشویق کند. توانمند سازی کارکنان به منظور نمایش رفتارهای مطلوب که رابطه تنگاتنگی با عملکرد تجاری بالاتر از همچون ریسک پذیری ،نوآوری ،تسهیم دانش و ایجاد اعتماد میان مدیران و کارکنان دارند

 
 

مدیریت پاداش

 

ایجاد انگیزش ،تعهد ،درگیری شغلی۴ و رفتارهای مطلوب از طریق ارزش قائل شدن برای کارکنان و پاداش دادن به آنها مطابق با مشارکتی که داشته اند.

 

بخش چهارم :
سوابق تحقیق
مرور مطالعات و تحقیقات مرتبط با اثرات استراتژی های منابع انسانی بر عملکرد مالی ، از منابع مختلف نظیر دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی داخل کشور، و نیز کتابخانه های دیجیتالی و سایت های مختلف متصل به موسسات، دانشگاهها و مراکز تهیه و تدارک کننده منابع علمی و پژوهشی، موید این نکته هستند که، در داخل و خارج تاکنون مطالعاتی در مورد موضوع یا مرتبط و نزدیک با آن انجام شده است.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...