۱۲/۲-

رد

۷) تأثیر فوریت در رفتار بر خرید آنی

۳۵/۰

۹۸/۳

تأیید

۸) تأثیر هیجان طلبی بر خرید آنی

۲۶/۰

۶۳/۳

تأیید

۹) تأثیر فقدان تفکر پیش از عمل بر خرید آنی

۳۶/۰

۴۰/۲

تأیید

** معناداری در سطح اطمینان ۹۹درصد* معناداری در سطح اطمینان ۹۵ درصد می‌باشند.
فرضیه اول: محیط فروشگاه تاثیر معناداری برخرید آنی در فروشگاه‍های زنجیره‍ای دارد.
H0: محیط فروشگاه تاثیر معناداری بر خرید آنی در فروشگاه‍های زنجیره‍ای ندارد.
H1: محیط فروشگاه تاثیر معناداری بر خرید آنی در فروشگاه‍های زنجیره‍ای تاثیر دارد.
بر طبق نتایج به دست آمده از ضریب مسیر و آماره t، متغیر اطلاعات محصول در سطح اطمینان ۹۹ درصد بر متغیر نگرش نسبت به تبلیغ تأثیر معنیداری دارد(آماره t خارج بازه ۵۸/۲- تا ۵۸/۲+ قرار گرفته است). بنابراین، می توان به این نتیجه رسید که با بهبود محیط فروشگاه، خرید آنی افزایش میابد و برعکس. بنابراین این فرضیه مورد تأیید قرار می‌گیرد.

( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )

فرضیه دوم: طراحی فروشگاه تاثیر معناداری بر خرید آنی در فروشگاه‍های زنجیره‍ای دارد.
H0: طراحی فروشگاه تاثیر معناداری بر خرید آنی در فروشگاه‍های زنجیره‍ای ندارد.
H1: طراحی فروشگاه تاثیر معناداری بر خرید آنی در فروشگاه‍های زنجیره‍ای دارد.
بر طبق نتایج به دست آمده از ضریب مسیر و آماره t، متغیر طراحی فروشگاه در سطح اطمینان ۹۹ درصد بر متغیر خرید آنی تأثیر معنیداری دارد(آماره t خارج بازه ۵۸/۲- تا ۵۸/۲+ قرار گرفته است). با توجه به ضریب مثبت این مسیر می‌توان گفت نوع این رابطه مستقیم می‌باشد. بنابراین با بهبود یافتن طراحی فروشگاه، خرید آنی ارتقا می‌یابد و برعکس. بنابراین این فرضیه مورد تأیید قرار می‌گیرد.
فرضیه سوم: سایز فروشگاه تاثیر معناداری بر خرید آنی در فروشگاه‍های زنجیره‍ای دارد.
H0: سایز فروشگاه تاثیر معناداری بر خرید آنی در فروشگاه‍های زنجیره‍ای ندارد.
H1: سایز فروشگاه تاثیر معناداری بر خرید آنی در فروشگاه‍های زنجیره‍ای دارد.
بر طبق نتایج به دست آمده از ضریب مسیر و آماره t، متغیر سایز فروشگاه در سطح اطمینان ۹۵ درصد بر متغیر خرید آنی تأثیر معنیداری دارد(آماره t در بازه ۵۸/۲- تا ۵۸/۲+ قرار گرفته است). با توجه به ضریب مثبت این مسیر می‌توان گفت نوع این رابطه مستقیم می‌باشد. بنابراین با بزرگتر شدن سایز فروشگاه، خرید آنی نیز بهبود می‌یابد و مطلوب تر می شود و برعکس. بنابراین این فرضیه مورد تأیید قرار می‌گیرد.
فرضیه چهارم: شرایط فروش تاثیر معناداری بر خرید آنی در فروشگاه‍های زنجیره‍ای دارد.
H0: شرایط فروش تاثیر معناداری بر خرید آنی در فروشگاه‍های زنجیره‍ای ندارد.
H1: شرایط فروش تاثیر معناداری بر خرید آنی در فروشگاه‍های زنجیره‍ای دارد.
بر طبق نتایج به دست آمده از ضریب مسیر و آماره t، متغیر شرایط فروش در سطح اطمینان ۹۵ درصد بر متغیر نگرش نسبت به تبلیغ تأثیر معنیداری ندارد(آماره t در بازه ۹۶/۱- تا ۹۶/۱+ قرار گرفته است). بنابراین، نمی توان به این نتیجه رسید که با بهبود شرایط فروش، خرید آنی مطلوب تر می گردد و برعکس. بنابراین این فرضیه مورد تأیید قرار نمی‌گیرد و رد می شود.
فرضیه پنجم: نیروی انسانی فروشگاه تاثیر معناداری بر خرید آنی در فروشگاه‍های زنجیره‍ای دارد.
H0: نیروی انسانی فروشگاه تاثیر معناداری بر خرید آنی در فروشگاه‍های زنجیره‍ای ندارد.
H1: نیروی انسانی فروشگاه تاثیر معناداری بر خرید آنی در فروشگاه‍های زنجیره‍ای دارد.
بر طبق نتایج به دست آمده از ضریب مسیر و آماره t، متغیر نیروی انسانی فروشگاه در سطح اطمینان ۹۹ درصد بر متغیر خرید آنی تأثیر معنیداری دارد(آماره t خارج از بازه ۵۸/۲- تا ۵۸/۲+ قرار گرفته است). با توجه به ضریب منفی این مسیر می‌توان گفت نوع این رابطه معکوس می‌باشد بنابراین، می توان به این نتیجه رسید که با بهبود نیروی انسانی فروشگاه، خرید آنی نامطلوب تر می گردد و برعکس. بنابراین این فرضیه مورد تأیید قرار می‌گیرد.
فرضیه ششم: فقدان استمرار در رفتار تاثیر معناداری بر خرید آنی در فروشگاه‍های زنجیره‍ای دارد.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...