در این بخش به بررسی صحت مدل پیشنهادی در خصوص برآورد سطوح رضایت، انگیزش، تلاش و عملکرد می­پردازیم. بر این اساس ابتدا پنج معادله رگرسیونی داخل مدل شرح داده شده و روابط بین متغیرهای مستقل با متغیر وابسته بررسی می­ شود. سپس همبستگی میان نتایج بدست آمده از مدل با نتایج واقعی بدست آمده از پرسشنامه ­ها آزمون می­ شود.
معادلات رگرسیونی
مدل پیشنهادی تحقیق حاضر شامل پنج معادله رگرسیونی برای تخمین مقادیر رضایت داخلی و خارجی، انگیزش داخلی، تلاش و عملکرد است. شکل نشان­دهنده موقعیت معادلات رگرسیونی در مدل است. معادلات شماره ۱ و ۲ ، نشان دهنده­ی یک رگرسیون چندگانه است که متغیرهای مستقل آن پاداش­های داخلی و خارجی وزن دهی شده و عملکرد، و متغیر وابسته آن رضایت از پاداش­های داخلی و خارجی است. معادله شماره ۳ نیز یک رگرسیون چندگانه بوده که متغیرهای مستقل آن رضایت از پاداش­های داخلی مضروب در اهمیت داخلی و شدت نیاز به رشد، و انگیزش داخلی متغیر وابسته آن است. معادله شماره ۴ نیز یک رگرسیون چندگانه بوده که متغیرهای مستقل آن باورها و ارزش­ها و نیز مجموع دو متغیر ارزش و انتظار و متغیر تلاش به عنوان متغیر وابسته تخمین زده می­ شود. در نهایت در پنجمین معادله رگرسیونی تلاش متغیر مستقل و عملکرد متغیر وابسته محسوب می­شوند.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

در جدول(۱۰-۴) متغیرهای مستقل برای هرمعادله رگرسیونی به همراه ضریب اهمیت[۷۹] آنها آمده است.
نکته: همانگونه که در فصل سوم بیان شد در صورتی می­توان از یک معادله رگرسیونی جهت تخمین متغیر وابسته استفاده کرد که بین متغیرهای مستقل رابطه همبستگی وجود نداشته باشد.[۸۰]
عملکرد
انتظار / کاربردی بودن
ارزش
پاداش­ها (داخلی یا خارجی)
تلاش
اهمیت پاداش­های داخلی و خارجی
رضایت از پاداش­های مطلوب
اهمیت پاداش­های فردی
رضایت از پاداش­های داخلی و خارجی
رضایت از پاداش­های فردی
شدت نیاز به رشد
انگیزش داخلی و خارجی
انگیزش کل
سازمان
باورها اعتقادات ارزش­ها
دولت
۳
۳
۴
۳
۴
۱و۲
۵
۱و۲
۴
۱و۲
موقعیت پنج معادله رگرسیونی در مدل پیشنهادی
بر اساس نتایج بدست آمده از جدول (۱۰-۴)، یا ضریب تعیین برای تمام متغیرهای وابسته در مدل مقدار قابل قبولی است. به طور معمول هرگاه میزان ضریب تعیین بزرگتر از ۷/۰ باشد، نشان دهنده مناسب بودن تعداد و نوع متغیرهای انتخابی مستقل برای توجیه تغییرات متغیر وابسته در مدل رگرسیون است[۲۸]. همچنین نتایج بدست آمده از طریق آمارهF وسطح معنی داری آن، نشان دهنده مناسب بودن برازش رگرسیون خطی است. به طور معمول هرگاه سطح معنی داری آزمون F کوچکتر از ۰۵/۰ باشد، رگرسیون خطی در برازش مدل رگرسیونی مناسب است[۲۸]. در نهایت با بررسی معنی داری متغیرهای مستقل در جدول (۱۰-۴) نتیجه گرفته می­ شود که متغیر مستقل عملکرد تاثیر معنی داری بر روی متغیرهای وابسته رضایت داخلی و رضایت خارجی نداشته و قابلیت حذف از معادله رگرسیونی را دارد. هرگاه ضریب اهمیت(معنی داری) یک متغیر مستقل برای توصیف یک متغیر وابسته بیشتر از ۰۵/۰ باشد، حذف آن متغیر از معادله رگرسیونی ممکن خواهد شد. بنابراین می­توان به این نتیجه رسید که عملکرد یک فرد ارتباطی با رضایت داخلی و خارجی او ندارد.
متغیرهای مستقل برای هر معادله رگرسیونی به همراه ضریب اهمیت آنها

متغیر وابسته متغیرهای مستقل پتروشیمی گاز پالایش و پخش مجموع
موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...