نگارش پایان نامه در مورد :بررسی عوامل مؤثر بر رضایت مندی و تعهد مشتری ... |
در جدول (۴-۱۷) فرضیات زیر آزمون میشوند:
فرض : مدل رگرسیون خطی برازش دادهشده، معنیدار نیست.
فرض : مدل رگرسیون خطی برازش دادهشده، معنیدار است.
اگر سطح معنیداری از ۰۵/۰ کمتر باشد، نتیجه میگیریم فرض مقابل تأیید میشود و مدل رگرسیون خطی برازش دادهشده معنیدار است.
همانطور که در جدول (۴-۱۷) مشاهده میکنیم، سطح معنیداری ۰۰۰/۰ است و از ۰۵/۰ کمتر است؛ بنابراین با اطمینان ۹۵ درصد نتیجه میگیریم مدل رگرسیونی ارائهشده در رابطه فوق ازنظر آماری معنادار است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
جدول ۴‑۱۷: جدول تجزیه واریانس فرضیه پنجم
منبع تغییرات | مجموع مربعات | درجه آزادی | میانگین مربعات | آماره F | سطح معنیداری |
رگرسیون | ۱۴۲/۷۹ | ۱ | ۱۴۲/۷۹ | ۳۶۳/۴۹۸ | ۰۰۰/۰ |
خطا | ۶۶۳/۶۰ | ۳۸۲ | ۱۵۹/۰ | ||
مجموع | ۸۰۵/۱۳۹ | ۳۸۳ |
فرضیه ششم: کیفیت کسبشده بر تعهد به برند، تأثیر مثبت و معناداری دارد.
برای آزمون این فرضیه، با بهره گرفتن از رگرسیون خطی ساده، بررسی میکنیم که آیا ضریب رگرسیونی میان متغیر مستقل کیفیت کسبشده و متغیر وابسته تعهد به برند مثبت است یا خیر.
آزمون دوربین واتسون
برای انجام رگرسیون باید همواره خطاها مستقل باشند، بهمنظور بررسی استقلال خطاها از آماره دوربین واتسون استفاده میکنیم و فرضیات زیر مورد آزمون قرار میگیرد:
فرض : خطاها مستقل نیستند.
فرض : خطاها مستقل هستند.
اگر مقدار آماره دوربین واتسون بین ۵/۱ تا ۵/۲ باشد فرض پذیرفته میشود و نتیجه میگیریم خطاها مستقل هستند.
در مدل کلی مقدار آماره دوربین واتسون ۷۶۱/۱ است، چون مقدار این آماره بین ۵/۱ تا ۵/۲ میباشد نتیجه میگیریم که میان خطاها استقلال وجود دارد و میتوانیم از رگرسیون استفاده کنیم.
معادله ساختاری
مدل رگرسیونی بهصورت زیر میباشد:
اگر متغیر مستقل کیفیت کسبشده را با و متغیر تعهد به برند را با نمایش دهیم، مدل رگرسیونی زیر را داریم:
(۴‑۱۱)
بهطوریکه نشاندهنده عرض از مبدأ و نشاندهنده ضریب رگرسیونی میان متغیر مستقل کیفیت کسبشده و متغیر وابسته تعهد به برند است. در صورتی میتوان ادعا کرد که متغیر کیفیت کسبشده تأثیر مثبت و معناداری بر تعهد به برند دارند که ضریب رگرسیونی مثبت باشد؛ بنابراین باید آزمون فرض زیر را انجام داده و فرض صفر و فرض مقابل را بهصورت زیر تعریف میکنیم:
فرض : کیفیت کسبشده بر تعهد به برند، تأثیر مثبت و معناداری ندارد. ( )
فرض : کیفیت کسبشده بر تعهد به برند، تأثیر مثبت و معناداری دارد. ( )
فرم در حال بارگذاری ...
[پنجشنبه 1400-09-11] [ 04:42:00 ب.ظ ]
|