حجم نمونه

 

۹۷

 

جدول بالا نشان می‌دهد که همبستگی بین فاصله گیری و ایجاد رفتارشهروندی سازمانی برابر با ۱۹۵/۰ می‌باشد و با توجه به سطح معناداری برآورد شده که برابر ۳۴۵/۰ می‌باشد و در سطح اطمینان ۹۵/۰درصد می‌توان ادعا کرد که فرض صفر پذیرفته شده و نقیض آن تأیید می‌گردد، یعنی فرض   رد می‌شود. درنتیجه بین فاصله گیری و ایجاد رفتارشهروندی سازمانی رابطه معناداری وجود ندارد.
۴-۳-۷ آزمون فرضیه فرعی هفتم
فرضیه فرعی هفتم به بررسی رابطه بین نفوذ و پویایی و ایجاد رفتارشهروندی سازمانی می‌پردازد که به منظور آزمون، این فرضیه به صورت فرضیه‌های آماری،   (نشان دهنده ادعا) و   (نشان دهنده نقیض ادعا) تبدیل می‌شود.
:   بین نفوذ و پویایی و ایجاد رفتارشهروندی سازمانی رابطه معناداری وجود ندارد.
:   بین نفوذ و پویایی و ایجاد رفتارشهروندی سازمانی رابطه معناداری وجود دارد.
نقیض ادعا ۰=
ادعا
برای بررسی این فرضیه از سؤالات ۲۵ و ۲۸ پرسشنامه برای بعد نفوذ و پویایی و سوالات ۱ تا ۱۶ برای رفتار شهروندی سازمانی استفاده گردیده است و این فرضیه با بهره گرفتن از آزمون همبستگی پیرسون مورد آزمون قرار گرفته است. نتایج حاصل از این بررسی در جدول ۴-۹ نشان داده شده است.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

جدول ۴-۹: نتایج حاصل از آزمون همبستگی پیرسون برای فرضیه‌ی ششم

 
 

متغیر

 
 

رفتار شهروندی سازمانی

 
 

فرضیه‌ی فرعی هفتم

 

نفوذ و پویایی

 

همبستگی

 

**۲۲۶/۰-

 
 

سطح معناداری

 

۰۰۰/۰

 
 

حجم نمونه

 

۹۷

 

جدول بالا نشان می‌دهد که همبستگی بین نفوذ و پویایی و ایجاد رفتارشهروندی سازمانی برابر با ۲۲۶/۰- می‌باشد و با توجه به سطح معناداری برآورد شده که برابر ۰۰۰/۰ می‌باشد و در سطح اطمینان ۹۵/۰درصد می‌توان ادعا کرد که فرض صفر رد و نقیض آن تأیید می‌گردد، یعنی فرض   پذیرفته می‌شود. درنتیجه بین نفوذ و پویایی و ایجاد رفتارشهروندی سازمانی رابطه معنادار وجود دارد اما این رابطه منفی است یعنی تظاهر به کار و به عبارتی نفوذ و پویایی در ایجاد و ارتقاء رفتار شهروندی سازمانی اهمیت بسزایی دارد و با کاهش نفوذ و پویایی، رفتار شهروندی سازمانی افزایش خواهد یافت. نفوذ و پویایی به رفتار پویا و پرتلاش مدیران برای رهبری گروه و ایجاد انگیزه در افراد از طریق نفوذ در آنها اشاره می کند.مدیر از طریق نمونه قرار دادن خود درصدد به حرکت درآوردن سازمان بر میآید.
۴-۳-۸ آزمون فرضیه فرعی هشتم
فرضیه فرعی هشتم به بررسی رابطه بین وجود تاکید بر تولید و ایجاد رفتارشهروندی سازمانی می‌پردازد که به منظور آزمون، این فرضیه به صورت فرضیه‌های آماری،   (نشان دهنده ادعا) و   (نشان دهنده نقیض ادعا) تبدیل می‌شود.
:   بین وجود تاکید بر تولید و ایجاد رفتارشهروندی سازمانی رابطه معناداری وجود ندارد.
:   بین وجود تاکید بر تولید و ایجاد رفتارشهروندی سازمانی رابطه معناداری وجود دارد.
نقیض ادعا ۰=
ادعا
برای بررسی این فرضیه از سؤالات ۲۹ و ۳۲ پرسشنامه برای وجود تاکید بر تولید و سوالات ۱ تا ۱۶ برای رفتار شهروندی سازمانی استفاده گردیده است و این فرضیه با بهره گرفتن از آزمون همبستگی پیرسون مورد آزمون قرار گرفته است. نتایج حاصل از این بررسی در جدول ۴-۱۰ نشان داده شده است.
جدول ۴-۱۰: نتایج حاصل از آزمون همبستگی پیرسون برای فرضیه‌ی ششم

 
 

متغیر

 
 

رفتار شهروندی سازمانی

 
 

فرضیه‌ی فرعی هشتم

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...