ایالات متحده

 

۲۰۱۰

 

در تحقیقی که در حوزه-ی بانکداری همراه انجام شده است، عوامل خطر درک شده و اعتماد در چند بعد بررسی شده است. ( Xin Luo a, , Han Li b, Jie Zhang c, J.P. Shim, 2010) در این مقاله شاخص اعتماد هم نسبت به بانکهایی که خدمات ارائه می­ دهند و هم نسبت به ماهیت خدمات بانکداری همراه مورد­بررسی قرار گرفته است. استفاده­کنندگان جوانتر در این تحقیق احساس خطر کمتری داشته اند .همچنین خودکارایی از عواملی است که در ایجاد اعتماد نقش قابل ملاحظه­ای داشته و قصد بهره­ گیری از خدمات را افزایش می­دهد. وجود اعتماد در احساس خطر درک شده تاثیر منفی داشته و امکان استفاده از سیستم را افزایش می­دهد

 
 

فنلاند

 

۲۰۱۰

 

در این تحقیق( Tommi Laukkanen, Vesa Kiviniemi, 2010 )به نقش اطلاعات در بحث مقاومت در برابر خدمات بانکداری همراه پرداخته شده است. این تحقیق بر پایه ی تئوری نوآوری سازمان یافته که شاخص های مقاومت در برابر این خدمات نوین به چند نوع : موانع ناشی از خطر [۲۹]، موانع سنتی [۳۰]، موانع ناشی از تصویر ذهنی [۳۱] تقسیم می شود .در این تحقیق عدم ارائه ی اطلاعات مناسب یکی از مهمترین عوامل اجتناب مصرف کنندگان از بهره گیری از این خدمات می شود. همچنین نمی توان تاثیر موانع سنتی و تصورات ذهنی را نیز نادیده گرفت. در این خصوص ضرورت انجام فعالیتهای بازاریابی بر مبنای بیان ارزش افزوده ی خدمات بانکی احساس می شود.

 
 

چین

 

۲۰۱۰

 

در تحقیقی تحت عنوان ادغام مدل تناسب فناوری با وظیفه [۳۲] و تئوری پذیرش و استفاده از فناوری [۳۳] (Tao Zhou, Yaobin Lu, Bin Wang, 2010)از شاخص­ هایی چون سودمندی درک شده ،سهولت درک شده و روابط متقابل و مزایای مرتبط برای پذیرش یا عدم پذیرش این فناوری درمیان جامعه­ مصرف­ کنندگان بهره برده شده است . نتایج این تحقیق بیانگر این مطلب است که تناسب فناوری با وظیفه بر سودمندی درک شده تاثیر مثبت می­ گذارد.

(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))

 

تحقیقات بین المللی در حوزه ی همراه بانک با بهره گیری از نظریه یکپارچه پذیرش واستفاده از فناوری
در جدول شماره ۱۱مهمترین تحقیقاتی را که در حوزه­ بانکداری همراه با بهره­ گیری از نظریه یکپارچه پذیرش و استفاده ازفناوری انجام شده است ؛ مورد بررسی قرار گرفته و مهمترین نکات آن ذکر گردیده است.
جدول ۱۱مروری بر تحقیقات بین المللی بر مبنای نظریه یکپارچه پذیرش و استفاده ازفناوری در حوزه ی همراه بانک

 

کشور

 

سال

 

نتایج

 
 

مالزی

 

۲۰۱۲

 

مدل مفهومی این تحقیق از بخشی از سازه­های نظریه­ یکپارچه­ی پذیرش و به­ کارگیری فناوری نشأت گرفته است. نگارنده برآن است تا با بهره­ گیری از شاخص­ های این مدل به ارزیابی ارزش درک شده از نظر مشتریان دست یابد. وی شاخص­ های خود را به دو دسته ی سودآور (شامل عملکرد مورد انتظار و تلاش مورد انتظار ) و زیان آور (هزینه و ریسک درک شده) تقسیم بندی نموده است. در این تحقیق تأثیر منفی شاخص­ های زیان­آور بیش از شاخص­ های سودآور از نظر ارزش درک شده بوده است. (Bojei & Alsheikh, 2012)

 
 

چین

 

۲۰۰۹

 

در پژوهشی که در حوزه­ پرداخت با تلفن همراه انجام شده است ضمن بهره­ گیری از شاخص­ های نظریه­ یکپارچه­ی پذیرش و به­ کارگیری فناوری شاخص­ های امنیت و اعتماد را نیز در مدل مورد بررسی قرارداده است. در این تحقیق با بررسی روابط درونی بین متغییرها امنیت و اعتماد را بر نگرش و قصد بهره گیری از سیستم موثر دانسته و د سازه­های مدل ضروری می­داند. (Shin, 2009)

 
 

تایوان

 

۲۰۰۷

 

در تحقیقی که در حوزه­ ارتباطات همراه و نسل سوم این نوع خدمات انجام شده است، سازه­های اصلی نظریه­ یکپارچه­ی پذیرش و به­ کارگیری فناوری به عنوان اساس ارزیابی رضایت­مندی مشتریان از این خدمات مورد سؤال قرارگرفته است. نتایج این تحقیق بیانگر این مطلب است که سازه­های عملکرد مورد انتظار تأثیرات اجتماعی و تسهیل شرایط بر رضایت­مندی مشتریان مؤثر بوده لیکن سازه­های تلاش مورد انتظار بر رضایت­مندی تأثیر معناداری نداشته است. نکته­ی جالب توجه دیگری تفاوت بین نگرش افراد در مناطق جغرافیایی مختلف بوده است که نویسنده پیشنهاد نموده که بحث تأثیر ناحیه و اقلیم بر قصد رفتاری و عمل واقعی مشتریان نیز مورد ارزیابی قرار گیرد. (Yu-Lung Wu 1, 2007)

 

تحقیقات در حوزه ی پذیرش فناوری در سازمانها با محوریت فناوری اطلاعات

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...